Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Vanzarile prin telefon: avantaje si dezavantaje
 
		| de Alex Dinu | 
Fiind un instrument ce intervine in viata noastra de zi cu zi, telefonul prezinta o serie de avantaje si dezavantaje. Daca suntem sunati pe telefonul mobil de catre un client nemultumit care ne-a gasit si in varful muntelui sau pe terenul de tenis putem jura ca telefonul nu ne ofera nici un avantaj, ci doar o multitudine de dezavantaje.
Asemenea situatii nu pot umbri insa  importanta, uneori vitala, pe care telefonul o are. Chiar luat doar ca  mijloc de apelare a pompierilor sau a oamenilor legii... insa telefonul  este, asa cum am amintit deja, un instrument ce, folosit cu pricepere,  poate creste considerabil suma din contul companiei dumneavoastra. in  consecinta, este indicat sa-i cunoasteti punctele tari si cele slabe.
Avantaje
*  		Favorizeaza dialogul. Cand  vorbim despre dialog nu ne referim la conferintele pe care le  organizeaza ad-hoc soacrele noastre... Este vorba despre faptul ca  telefonul se incadreaza in asa-numitele medii "calde" de comunicare.  Permite argumentarea unei afirmatii, lucru imposibil in cazul  materialelor publicitare tiparite. Cu ajutorul telefonului, operatorul  de telemarketing poate surprinde reactia interlocutorului si poate  actiona in consecinta pentru a finaliza o tranzactie.
*  		Mijloc interactiv de comunicare.  Specialistii spun ca mesajul telefonic este cel mai puternic mesaj  transmis potentialilor clienti. Veti auzi de multe ori afirmatii de  genul: "Trebuie sa imi iau neaparat televizorul X. M-a sunat cineva de  la compania care il comercializeaza si mi-a spus ca este construit cu  tehnologie de 100 Hz si imaginea este de cinci ori mai clara." Fie ca  vrea, fie ca nu vrea, beneficiile oferite in cursul convorbirii de catre  operatorul de telemarketing vor ramane intiparite in memoria celui  apelat, cimentand o relatie de lunga durata. Se spune ca o reclama  intr-un ziar are doar cateva secunde pentru a convinge (nu mai mult de  sapte). Ei bine, o convorbire prin telefon nu trebuie sa respecte  aceasta regula. Nu-i mai putin adevarat ca ideal ar fi ca o convorbire  sa dureze cat mai putin (din cauza costurilor), dar nu trebuie neglijata  importanta apelului care trebuie sa explice, sa asigure si sa convinga  potentialul client.
*  		Flexibilitate si selectivitate.  La celalalt pol in raport cu celelalte mijloace de promovare, telefonul  permite un control riguros si o modelare eficienta a actiunilor in  functie de fortele de care dispunem la un moment dat. O campanie de  telemarketing se desfasoara, de regula, pe perioade foarte scurte de  timp. Tinand cont de evolutia pietei, de stocul ramas, de capacitatea de  productie, decizia de a porni sau opri o astfel de campanie are  aplicabilitate imediata. De foarte multe ori veti schimba strategia de  abordare a clientilor pe parcursul unei actiuni de telemarketing  datorita rezultatelor inregistrate, intr-o singura zi. De asemenea, nici  un alt mediu de promovare nu ofera o asemenea posibilitate de selectie a  grupului-tinta. Oricand, in functie de necesitati, puteti adauga sau  elimina nume din lista pregatita pentru campania de telemarketing.
Dezavantaje
*  		Accesul limitat la client.  Are la baza o cauza obiectiva si una subiectiva. Cea obiectiva este  reprezentata de lipsa listei numerelor de telefon si a persoanelor de  contact. Tot aici includem si lipsa efectiva de linii telefonice. Suna  bizar, dar inca exista companii care nu beneficiaza de un post telefonic  permanent. Cauza subiectiva apare din cauza... secretarelor. Ele sunt  cele ce limiteaza accesul operatorului de telemarketing la cel in masura  sa ia decizia de cumparare. Problema este mult mai serioasa decat pare,  dar, citind acest capitol, veti descoperi cateva instrumente eficiente  de lupta impotriva celor ce va obstructioneaza accesul la persoana de  contact.
*  		Mesajul telefonic. Ati citit  bine: un dezavantaj major al telefonului este chiar mesajul telefonic.  Ca regula de baza, convorbirile de telemarketing nu trebuie sa fie lungi  si plictisitoare, mesajul nu trebuie sa fie complex sau, mai rau, pur  tehnic. Veti incerca in zadar sa vindeti o masina de tuns iarba spunand  despre ea ca are opt cutite si sase cilindri, ca arunca iarba intr-un  cos de plastic fixat sub motor. Omul de la celalalt capat al firului  vrea beneficii imediate. Nu va lansati in explicatii savante si  precizati ferm: "Masina de tuns iarba pe care v-o oferim va economiseste  50% din timpul alocat, de regula, operatiunii de tundere a gazonului si  nu lasa nici un fir de iarba tuns in urma sa".
Recomanda-l prietenilor:
Noteaza folosind stelele
Rating:














 


 RSS Flux RSS 2.0
 RSS Flux RSS 2.0 Sitemap XML
 Sitemap XML

 Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.