Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce este cultura organizationala?

Tags: marketing, cultura organizationala, valori,

Cultura organizationala este colectia de valori care sunt impartasite de oameni care lucreaza intr-o anumita organizatie. Aceasta se bazeaza pe convingeri privind "modul in care merg lucrurile aici". Acestea adesea reflecta preferinte generale ale oamenilor din organizatii in ceea ce priveste obiectivele organizatiilor, ceea ce cred despre proprii clienti si tipul de servicii care trebuie sa-l furnizeze clientilor.
Culturile organizationale sunt adanc inradacinate in culturile nationale. Acestea sunt dobandite la locul de munca, insa, in momentul angajarii, multe dintre valorile care le influenteaza comportamentul au fost deja stabilite, fiind dobandite acasa, la scoala si intr-o varietate de institutii etnice, sociale, politice, religioase si profesionale. 
 
Cu toate acestea, in ciuda valorilor comune dobandite in cultura nationala vasta si in sub-culturile secundare, culturile organizationale difera de la un sector la altul si de la o organizatie la alta. Exista diferente mari intre culturile organizationale din sectorul public si sectorul privat si exista o diferenta mare intre diferite organizatii din aceste sectoare, in functie de activitatea acestora. Ceea ce este important este faptul ca culturile organizationale difera si intre grupuri de angajati din cadrul unei singure organizatii.

Exista, in mod normal, diferente de cultura intre directori si personal si intre angajatii din cadrul institutiei-mama si reprezentantii acesteia din teritoriu. „Cultura conducerii“ este un sub-tip, sau sub-cultura a culturii organizationale. Aceasta face referire la valorile impartasite de managerii dintr-o organizatie care influenteaza modul in care iau decizii, gestioneaza, comunica si interactioneaza cu propriul personal.
 
Este important sa retineti ca nu exista nicio cultura organizationala care se potriveste tuturor organizatiilor. Mai mult, in cele mai multe organizatii (daca nu toate), majoritatea timpului (daca nu mereu) nu este nevoie pentru ca niciuna dintre valori sa se afle la una dintre limitele continuumului. In cele mai multe cazuri trebuie sa existe un echilibru intre limitele aflate in competitie; in majoritatea cazurilor, daca exista o nevoie pentru schimbarea culturii, aceasta se datoreaza lipsei echilibrului.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016