Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Secrete de PR

Tags: secrete, pr, relatii publice, publicitate, mesaj, client

Este foarte important sa cunosti bine ce inseamna public relation, cum difera ele publicitate, lobbying si alte "discipline de marketing". In realitate, multi CEO nu au idee despre multele fatete si de puterea relatiilor publice in relatia cu partenerii.
Lucrezi de ceva vreme in bransa si ai impresia ca nu mai exista secrete pentru tine. Mai gandeste-te. Iata ce gresesti.

Asadar, prin ce difera publicitatea de PR:

Cand face publicitate, o organizatie selecteaza cuvintele exacte pe care vrea sa le comunice. Stabileste totodata paginatia, marimea textului si data publicarii anuntului, canalele de media si imaginea care va insoti sloganul ce reprezinat valoarea companiei.
Relatiile publice, in schimb, presupun contactarea unui reporter obiectiv, a unui editor sau producator caruia i se ofera date despre o organizatie, in speranta ca jurnalistului i se va parea informatia interesanta si va dori s-o publice. Urmeaza un mare DAR, caci este la alatitudinea jurnalistului daca, ce si cand va scrie ceva.
 
Ca urmare a acestor diferente fundamentale, publicitatea este menita a aduce notorietate, in vreme ce PR-ul este folosit pentru a intari credibilitatea. De fapt, odata cu aparitia jurnalismului cetatenesc si a declinului increderii in toate institutiile majore, PR-ul depaseste acum publicitatea ca sursa credibila de informatii, pentru majoritatea consumatorilor si a achizitiilor. Nenumarate studii arata ca, pe langa word-of-mouth, comentariile generate de practicienii de PR cantaresc mai greu decat publicitatea.

Nu e greu de inteles de ce. Publicitatea continua sa adere la o forma de comunicare dinspre interior spre exterior, de sus-in jos. Ea reflecta punctul de vedere al managementului privind ceea ce ar trebui un consumator sau un cumparator business-to-business sa creada ca este important. PR-ul, pe de alta parte, depinde de conversatia pe acre o ascultam, de CINE, CE, CAND, UNDE, DE CE si CUM ne implicam in discutie. Sefii de relatii publice sunt buni povestitori si, in mod normal, prezinta problema (cum ar fi obezitatea infantila) si solutia unica pentru client (un nou tip de echipament de fitness adaptat preadolescentilor, de exemplu).

Exista deci motive bine intemeiate pentru care agentiile de publicitate monolitice se clatina, in timp ce relatiile publice, ca industrie, cresc anual. Relatiile publice se concentreaza pe conversatie si depind de jurnalistul responsabil pentru a reda mesajul clientului. Publicitatea reprezinta gandirea unui director care crede ca muntele trebuie sa vina la el.


 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 1 comentarii

me 03-Feb-2012 08:52:46
Putin dezamagita de articolul acesta. E exact sentimentul pe care il ai cand in titlu ti se promite ceva, ca apoi sa nu ti se spuna nimic relevant. In materialul de mai sus nu exista absolut nici un secret, ci doar lucruri de baza ce tin de PR, spuse alandala.
Am pretentii mai mari de la Rentrop& Straton.

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016