Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

5 lectii de marketing de la Justin Bieber: Cum sa fii dragastos cu audienta (a se citi clientii)

Tags: marketing, justin bieber, twitter, clienti, fani

"Niciodata sa nu spui niciodata" (Never Say Never) este titlul filmului despre viata lui Justin Bieber. Este greu de ignorat faptul ca un pusti a transformat peisajul social media si a pus la treaba unul dintre cele mai importante si greu accesibile segmente demografice (tinerii). Specialistii in marketing online trebuie sa fie de acord cu faptul ca povestea lui Justin Bieber este extrem de convingatoare.
Este impresionant sa urmaresti cum un tanar a reusit sa influenteze social media si sa-si construiasca o relatie directa cu fanii. 
 
Iata cateva trucuri utile:
 
1. Afla de unde-ti vin clientii.
 
Toata lumea stie ca Justin Bieber a fost descoperit pe YouTube. Cand sansa i-a suras, bogatia si renumele nu au sosit instantaneu. Cand posturile de radio au refuzat sa-i promoveze muzica (nu stiau cum s-o categorizeze), a mers din loc in loc, ca un misionar: la scoala, intr-un parc de distractii. A continuat sa posteze filmulete pe YouTube  si sa cante in malluri, acolo unde era audienta targetata de el. Nu a asteptat ca publicul sa vina la el, s-a dus muntele la Mohamed.
 
2. Tine-ti clientii pe jar. 
 
Justin a mentinut treaza interesul pentru aparitiile sale, anuntandu-le inainte, indiferent de amploarea lor. Una dintre cele mai bune modalitati de a se face auzit a fost Twitter-ul. Un scurt mesaj l-a ajutat sa faca anuntul, apoi vestea a circulat si mii de fani i-au umplut salile de concert. Are 10.474.859 de fani pe Twitter (numar aflat in crestere) si asa Justin reuseste sa comunice cu ei, raspunzandu-le la mesaje si fiind o vedeta accesibila.

3. Evidentiaza, din cand in cand, cate un client devotat, pentru a-i multumi. 
 
Una din actiunile distinctive ale lui Justin Bieber este "One Less Lonely Girl" (O fata singura in minus, n.r.). O fata este aleasa din public si urcata pe scena pentru a fi alaturi de Justin. Fata este ghidata de staff, condusa prin spatele scenei si apare pe scena in timpul cantecului omonim. Se asaza pe un scaun, primeste un buchet de flori si serenada lui Bieber. Da, face acest gest la fiecare concert si prospetimea s-ar putea evapora la un moment dat, dar fetele din public lacrimeaza de adoratie. Foarte probabil fiecare dintre ele viseaza sa ajunga la centimetri distanta de idolul lor.
 
4. Recompenseaza-ti fanii cu acte spontane de generozitate. 
 
Cei din staff-ul lui Justin Bieber au intotdeauna multe bilete disponibile pe care sa le dea fanilor lui Justin Bieber. Cum se dau biletele: oamenii lui Bieber se duc printre fetele care stau la intrarea in sala de concert, fete care nu-si permit pretul unui bilet. Primesc bilete chiar si in primul rand. Fiecare fan conteaza si echipa lui Bieber stie foarte bine sa transmita acest mesaj.
 
5. Arata-le fanilor partea umana a afacerii tale. 
 
Justin nu este perfect si nu se straduieste sa para asa (cu excepria, poate, a coafurii sale, sic!). Filmul autobiografic il pune in lumina reflectoarelor, fara a-l complimenta intotdeauna. Reiese ca un baiat obisnuit cu un talent iesit din comun, a carui viata are urcusuri si coborasuri. Secventele cu stadioane pline de fani in extaz sunt punctate de cele in care Justin este nelinistit in spatele scenei, este certat de managerul sau sau sta cu prietenii. Si cand vocea ii face probleme, filmul arata cat de izolat este atunci adolescentul minune. Suprinzator este momentul in care Justin apare intins in pat, in timp ce le multumeste fanilor pe Twitter pentru ca sunt alaturi de el la greu, atunci cand nu poate canta. Fetele cu siguranta simt ca Justin este un tip real, uman si extrem de accesibil.
 
Si, daca nu ati vazut inca statisticile, fiti uimiti:
 
Fani pe Twitter: peste 10 milioane = populatia Suediei si aproximativ 3% din tot traficul Twitter
 
Rezultate cautari pe Google: 315 milioane - Osama Bin Laden - 67de milioane si Iisus - 340 de milioane
 
Fani pe Facebook: 27 de milioane - Coca-Cola - 23 de milioane si Starbucks - 20 de milioane
 
Vizualizari pe YouTube: 1,6 miliarde

 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0