Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Brandul: Esenta activitatii tale de marketing

Tags: marketing, branding, activitati de marketing, ce este brandul

Este "brand" doar un alt cuvant la moda? Daca dam cautare pe Google, primim miliarde de rezultate. Termenul este adesea folosit si abuzat, asa ca aproape s-a golit de semnificatie. Dar brandingul chiar inseamna ceva. Activitatea de marketing este puternica numai in masura in care brandingul isi face datoria.
Brandul este ceea ce oamenii gandesc despre tine si simt in privinta ta.
 
Continua afirmatia de mai sus cu urmatoarea: in functie de ceea ce le spui si le arati. Daca ai o firma de contabilitate si iti stabilesti sloganul „Vezi dincolo de cifre”, le spui oamenilor ca vor obtine de la tine mai mult decat calculul TVA-ului si al impozitului anual. Ei vor primi servicii sofisticate ce le vor imbunatati afacerea. 
 
Brandul tau este ceea ce detii.
 
Brandul tau este ceea ce detii in mintea clientilor, experienta generala. Apple este un exemplu bun. Cand folosesti iPhone-ul, lucrurile decurg simplu si lin. Nu ai nevoie de cea mai avansata tehnologie care-ti cere investitie de timp pentru a intelege cum merg lucrurile. Vrei ca totuls a fie simplu, usor si delectabil. Apple intelege asta.
 
Asa ca, atunci cand alte branduri iti spun ca poti face mai multe chestii cu ele, apple nu este afectat. Brandul Apple detine altceva in mintea consumatorilor: poze mai bune, greutate mica, atractivitate.
 
Nu este logo-ul brandul meu?
 
Identitatea brandului este adeseori confundata cu brandul. Identitatea brandului este o colectie de elemente vizuale si mesaje, cum ar fi logo-ul, emblema, tagline-ul, produsele de promovare (brosuri, pliante, carti de vizita), culori, ambalaj etc. Aceste elemente ii ajuta pe oameni sa recunoasca brandul. Dar brandul este mai mult. Este perceptia ta pe care tu o controlezi.
 
Ce este deci brandul tau?
 
Nu, nu tot ce faci este brandul tau, ci un lucru pe care il detii. Este greu sa detii diverse lucruri in mintea consumatorului. Incercarea de a detine prea multe lucruri este una din marile greseli ale brandurilor. Cel mai eficient mod de a construi identitatea de brand este de a gasi o piata pe care n-o detine nimeni si sa spui ca e a ta. Al doilea este sa comunici aceasta calitate unica. Odata ce piata intelege ca,d e exemplu, tu livrezi mancare „sanatoasa”, o asigurare medicala mai buna etc., lumea e a ta.
 
Cum poti ajunge acolo? Pune-ti urmatoarele intrebari:
 
- Ce oferim special?
 
- Ii pasa pietei de asa ceva?
 
- Il au toti ceilalti?
 
- Vorbeste si altcineva despre asta?
 
Apoi completeaza o lista de verificare ce are in cap de tabel urmatoarele: lista calitatilor organizatiei pe care le poti detie, esti sigur cale pasa consumatorilor de acest produs/serviciu, au si competitorii ceva similar, il promoveaza si competitia.
 
Odata ce ai identificat targetul, competitorii si brandul, a venit vremea sa-ti defiensti strategiile si tacticile de marketing. 
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016