Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cele 22 legi imuabile ale marketingului

Tags: cele 22 de legi imuabile ale marketingului, marketing, brand, publicitate, succes, jack trout, al ries

Jack Trout este unul dintre cele mai prestigioase nume din publicitate. Alaturi de Al Ries, acesta a realizat "Cele 22 de legi imuabile ale marketing-ului", legi ce au fost publicate in cartea cu acelasi nume. Acestea enunta pilonii principali ai succesului in marketing si publicitate.
Iata care sunt cele 22 de legi imuabile ale marketing-ului:

1. Legea leadership-ului
Este mai bine sa fii primul decat sa fii mai bun.

2. Legea categoriei
Daca nu poti sa fii primul intr-o categorie, pune bazele unei noi categorii in care poti fii primul.

3. Legea mintii
Mai important decat sa fii primul pe piata este sa fii primul in mintea clientului.

4. Legea perceptiei
Marketing-ul nu este o batalie a produselor, ci o batalie a perceptiilor despre produse.

5. Legea concentrarii
Cel mai puternic concept in marketing este sa fii proprietarul unui cuvant care exista din mintea consumatorului.

6. Legea exclusivitatii
Doua companii nu pot poseda acelasi cuvant in mintea consumatorului. Nu poti prelua un cuvant care este apartine deja unei alte companii.

7. Legea scarii
Strategia ta de marketing depinde de ce pozitia pe care o ocupi pe piata.

8. Legea dualitatii
Pe termen lung, fiecare piata devine o cursa cu doi cai. Exemple: Coca-Cola si Pepsi, Nike si Reebok, McDonald’s si Burger King.

9. Legea opozitiei
Daca tintesti prima pozitie, strategia ta este determinata de lider. Nu incerca sa fii mai bun decat liderul, incearca sa fii diferit.

10. Legea impartirii
In timp, o categorie se va imparti in doua sau mai multe categorii. Spre exemplu, computerele au inceput prin a fi o singura categorie, ajungand apoi sa se imparta in desktop-uri, laptop-uri, workstation-uri, etc. Automobilele au inceput intr-o singura categorie, pentru ca apoi sa se imparta in masini de lux, masini sport, camionete, etc.

11. Legea perspectivei
Efectele marketing-ului se desfasoara pe o perioada extinsa de timp. Este gresit sa sacrifici planurile pe termen lung in favoarea beneficiilor pe termen scurt.

12. Legea extinderii
Exista o presiune irezistibila de a extinde echitatea brand-ului. In schimb, fiecare companie ar trebui sa creeze branduri noi pentru a se adresa unor piete noi.

13. Legea sacrificiului
Trebuie sa renunti la ceva ca sa castigi ceva. Poti sacrifica 3 lucruri:
- linia de produse
- piata tinta
- modificarea constanta

14. Legea atributelor
Pentru fiecare atribut (caracteristica a produsului) exista un atribut opus eficient. Nu poti poseda acelasi cuvant cu o alta companie concurenta, trebuie sa gasesti un alt cuvant, un alt atribut.

15. Legea sinceritatii
Cand admiti ceva negativ, clientul iti va da ceva pozitiv.

16. Legea singularitatii
In orice situatie, o singura miscare va produce rezultate substantiale. Oamenii considera ca succesul este rezultatul mai multor eforturi mici realizate corect. In marketing, insa, succesul este dat de o singura miscare inteligenta.

17. Legea predictibilitatii
Daca nu cumva scrii planurile competitorilor tai, nu ai cum sa prezici viitorul. Nu stii ce iti rezerva viitor, nu stii ce urmeaza sa faca firmele concurente. Asadar, daca strategia de marketing nu este flexibila, nu vei putea raspunde diverselor schimbari.

18. Legea succesului
Succesul duce deseori la aroganta, iar aroganta la esec. Nu fi arogant. Renunta la ego si fii obiectiv.

19. Legea esecului
Esecul trebuie sa fie asteptat si acceptat. Renunta la lucrurile care nu functioneaza, in loc sa incerci sa le indrepti. Nu te pedepsi prea aspru pentru esecuri (altfel, oamenii nu isi vor mai asuma riscuri).

20. Legea exagerarii
Situatia este de multe ori opusa fata de cum apare in presa. De obicei, trasaturile produselor nereusite sunt exagerate.

21. Legea accelerarii
Planurile de succes nu sunt construite pe mofturi, ci pe trend-uri.

22. Legea resurselor
Fara finantare adecvata, o idee nu va prinde contur. Ai nevoie de multi bani pentru a-ti promova ideile..
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 3.88 din 5 - 4 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016