Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Media Planning sau planificarea media. Doua cuvinte care inseamna enorm

Tags: media planning, planificare media, mijloace media, buget afacere, dezvoltare afacere, strategii media

Poate ca am vazut de foarte multe ori pe anumite site-uri acest serviciu de media planning sau de planificare media. Chiar daca avem experienta in domeniu, este bine sa ne amintim ce importanta au unele elemente in dezvoltarea unei afaceri, iar planificarea media reprezinta, in mod cert, un astfel de aspect.

Planificarea de media se refera astfel la acel proces de selectare a mijloacelor media care vor fi folosite pentru promovare. Nu intotdeauna afacerile de dimensiuni reduse aleg cele mai potrivite metode de promovare. Dincolo de o rata scazuta a eficientei, bugetele acestor afaceri au de suferit de pe urma unei lipse de media planning.

Ce implica planificarea media?

1. In primul rand, o definitie a problemei de marketing. Trebuie sa stim unde ne situam cu afacerea, care este potentialul, spre ce piete sau segmente ar trebui sa ne orientam, daca avem de-a face cu un public restrans sau unul mai mare, cat de des este folosit produsul, cat de fideli sunt clientii etc.


2. Mai apoi, va trebui sa transformam cererea in scopuri care sa poata fi atinse. Daca ne adresam, de exemplu, oamenilor dintr-o zona mai cuprinzatoare sau din mai multe tari, putem apela cu succes la radio, ziare sau mijloace similare de mass media. Pentru o zona mai restransa am putea folosi, de exemplu, direct mail-ul sau trimiterea de materiale publicitare printate direct la destinatari.

3. In cele din urma, solutia va veni din alcatuirea unei strategii media. Asta implica planificarea propriu-zisa si intervalele de timp acordate fiecarei etape. Cu unele metode de publicitate va trebui sa fim ceva mai rabdatori deoarece vom putea trage concluziile abia dupa o anumita perioada de timp.

Zi de zi, suntem inconjurati de mijloace media pe care le putem oricand folosi in avantajul nostru: televiziunea, radioul, ziarele, revistele, panourile publicitare, transportul in comun, cartile de tip Pagini aurii, direct mail-ul, produsele personalizate, brosuri, newslettere etc. (si sa nu uitam de social media).

Inainte de a alege un astfel de canal de promovare (sau mai multe), vom tine seama de bugetul pe care il avem la dispozitie, de publicul catre care dorim sa ne indreptam, de rezultatele pe care ni le dorim. In acelasi timp, se iau in calcul urmatorii parametri ai acestor mijloace media: accesibilitate, frecventa, cost la mie, cost per individ, impact, selectivitate.

Aceste valori sunt mai departe folosite in cadrul unor calcule pentru a vedea care este rata rentabilitatii. Asa cum am mentionat mai devreme, totul tine de punctul de plecare si de cunostintele pe care le avem in legatura cu afacerea respectiva. Daca reusim sa raspundem acelor intrebari de la inceput, stim si ce sa facem mai departe.


Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.88 din 5 - 4 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016