Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Publicitatea si mesajele subliminale: Ce vinde cu adevarat

Tags: mesaje subliminale, publicitate subliminala, coca-cola, kfc, exorcistul

Cautati o noua metoda de a va face publicitate unui produs? V-ati gandit vreodata la implantarea unor sugestii in campania curenta care pot face legatura intre produsul respectiv si sex si putere? Vorbim, bineinteles, de publicitatea subliminala.
Nasterea publicitatii subliminale poate fi legata de anul 1957, cand un cercetator pe nume James Vicary a inserat intr-un film cuvintele "Eat Popcorn"/ Mancati floricele si "Drink Coca-Cola"/ Beti Coca-Cola, scrie Business Insider.

Cuvintele au aparut intr-un singur cadru, suficient de lung pentru a fi remarcat de subconstient, dar prea scurt pentru ca privitorul sa fie constient ca l-a vazut. Se pare ca reclama subliminala a dus la o crestere de 18,1% in vanzarea de Cola si de 57,8% in cea de popcorn.

In cele din urma, s-a dovedit ca rezultatele lui Vicary au fost false, dar experimentele mai recente au demonstrat ca mesajele subliminale pot afecta, in mica masura, comportamentul.
 
Un studiu al Universitatii Harvard din 1999 a aplicat o metoda similara celei a lui Vicary: subiectii se jucau pe calculator in timp ce o serie de cuvinte erau proiectate pe ecran pentru doar cateva miimi de secunda. Primul set de cuvinte includea cuvinte pozitive, ca "intelept", "istet" si "realizat". Al doilea – "senil", "dependent" si "bolnav".

In ciuda faptului ca aceste cuvinte clipeau mult prea rapid pentru a fi percepute constient, cei care au receptat mesajele pozitive au parasit incaperea mai repede decat ceilalti.

Un alt caz cunoscut privind mesajele subliminale il implica pe William Peter Blatty, autorul Exorcistului, care a fost foarte vehement impotriva ideii ca adaptarea filmografica a cartii sale include astfel de mesaje. El a spus pe sleau ca "nu exista imagini subliminale. Daca vezi ceva, nu mai e subliminal".

Ce credeti asadar, publicitarii aleg constient sa includa mesaje subliminale in reclame? Pot acestia sa subjuge puterea subliminala care le asociaza produsele de sex si putere? Afecteaza acest lucru decizia de cumparare a consumatorului?

Va dam doar cateva exemple de astfel de reclame:

1. (foto) Sticlele de bere sunt ingenios asezate pentru a indica posteriorul unei femei.

2. Se spune ca, in Stapanul Inelelor, Coca-Cola si-a scris numele pe Inelul Puterii, simbolul cu cea mai mare forta din film.

3. O reclama la KFC include, poate din greseala, un dolar mic pe frunza de salata din sandvis. Si gata legatura cu puterea si bogatia.

4. Videoclipul de mai jos este aproape o parodie: produsul nu apare decat secvential, restul montajului fiind compus din sugestii.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 2.75 din 5 - 8 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 1 comentarii

Adrian Popescu 07-Aug-2011 19:27:55
Cu adevarat vinde NUMAI produsul . Restul sint tehnici ordinare prin care se creeaza oamenilor ideea de nevoie noua pentru a-i determina sa cumpere ...in fapt produse si servicii de care nu au nevoie dar din care fac bani niste nemernici ordinari ( cei din publicitate care nu merita sa manince piinea pe care o maninca )si

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016