Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Nu va inecati intr-o mare de date

Tags: colectare de date, date utile, analytics, stocare date, profil client

Majoritatea companiilor au suficiente date pentru a face din ele cel putin o mare interioara. Ceea ce inseamna ca provocarea nu consta in colectarea a cat mai multe date, ci in a intelege care sunt cele mai valoroase, pentru a le separa de diluviul celorlalte. Iata cum puteti face asta cu succes.
1. Intelegeti integritatea datelor. Din moment ce aveti mai multe surse de date, exista mari sanse ca mai multe sisteme sa raporteze in legatura cu acelasi parametru. Cum ar fi, de exemplu, comportamentul vizitatorilor care ajung pe site dupa ce au dat clic la un newsletter primit pe mail. Daca aveti rezultate privind acest aspect care vin din doua sau trei surse, se va crea inevitabil oarecare confuzie la nivel intern.
 
Pentru a va folosi la maximum datele, este necesar sa stabiliti nu doar tintele proiectelor voastre de tip analytics, dar si sursa care va fi Biblia organizatiei voastre. 
 
2. Creati un spatiu de stocare a datelor. Odata ce ati scapat de marile programelor analytics si ati iesit la suprafata cu cele mai valoroase si importante date pentru a inregistra atributele clientilor si produselor, este timpul sa gasiti si un spatiu de stocare. 
 
Aveti doua posibilitati: sa folositi ruta tehnologica si sa creati o zona de stocare a datelor din analytics sau sa numiti un angajat sa devina analist de date.
 
Indiferent de ce alegeti, nu subestimati timpul si banii de care aveti nevoie pentru a demara un progra de colectare de date. Nicio companie nu se poate arunca direct in oceanul de date si sa se astepte la rezultate. E nevoie de expertiza, planificare si timp, pentru a naviga cu succes.
 
3. Dezvaluiti profilul clientului. Scopul combinarii celor mai importante date este de a putea spune in final: Cate informatii putem pune cap la cap despre clientii cei mai importanti pentru afacerea noastra?". Acelasi lucru este valabil sin cazul produselor pe care le aveti.
Incepeti sa scrieti pe o coala alba profilul clientului si al produsului.

Clienti. Care este comportamentul clientilor pe site? Ce continut ii face sa stea cel mai mult la noi? Ce segment dintre clienti se uita la filmulete? Vin la noi de pe alte pagini? Isi deschid mail-urile? Dau clic pe oferte?

Produse. Cat de des este comandat produsul asta? Cine il cumpara? Ce il diferentiaza de produse similare? Ce tip de clienti il cumpara cel mai des? Cat de eficiente sunt vanzarile si ofertele pentru acest produs?
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 1 comentarii

tpm 18-Feb-2013 23:14:12
Interesant
si util
felicitari autorului si siteului care la publicat

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016