Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Puterea culorilor in marketing

Tags: culori, psihologia culorilor, culorile in marketing, materiale publicitare

Ce culori alegeti pentru materialele publicitare? Stiati ca atunci cand alegeti o anumita culoare, aceasta trimite un anumit mesaj celor care o vizioneaza? Sunteti constienti ce fel de mesaj transmiteti prin intermediul materialelor publicitare?
Atunci cand creati materiale de marketing, fie ca este vorba de brosuri, carti de vizita, afise sau site-uri web, este important sa alegeti culorile potrivite, pentru a avea un impact mai mare asupra audientei tinta. Spre exemplu, poate ati observat ca majoritatea restaurantelor de tip fast-food sunt infrumusetate in rosu si portocaliu aprins. Acest lucru nu este facut la intamplare, deoarece studiile au demonstrat faptul ca aceste culori incurajeaza consumul rapid de alimente.
 
De asemenea, jucariile, cartile si site-urile pentru copii contin in general culori primare, in nuante aprinse, din cauza ca aceste culori sunt preferate de cei mici, copiii raspunzand intr-un mod mai pozitiv la acestea decat la nuantele pastelate. Acelasi lucru este valabil in cazul site-urilor pentru adulti: ati observat ca rosul si negrul predomina in cazul unor astfel de site-uri? Acest lucru se intampla deoarece rosul si negrul au conotatii sexuale.
 
Cu toate acestea, efectele anumitor culori difera in functie de nationalitate, astfel incat este indicat sa se cunoasca preferintele audientei tinta inainte de proiectarea materialelor promotionale. De exemplu, galbenul este o culoare sacra pentru chinezi, insa aceasta semnifica tristete in Grecia si gelozie in Franta. In America de Nord, verdele este asociat geloziei. Oamenii din tarile tropicale raspund mai favorabil la culorile calde, in timp ce popoarele nordice prefera culorile reci.
 
Cercetatorii au concluzionat ca si obiceiurile in materie de cumparaturi sunt influentate de culori. Cumparatorii impulsivi reactioneaza cel mai bine la rosu-portocaliu, negru si albastru regal, in timp ce cumparatorii cumpatati raspund la culorile roz, albastru deschis, albastru inchis si verde-albastrui. Traditionalistii raspund cel mai bine la culori pastelate: roz, rose, albastru deschis.
 
Cum puteti pune in aplicare aceste informatii legate de psihologia culorilor? In primul rand, stabiliti care este audienta tinta careia i se adreseaza materialele publicitare si apoi alegeti culorile potrivite care sa influenteze reactiile acelui grup. Iata cateva culori si semnificatia acestora pentru marea majoritate a populatiei:

- rosu – pasiune, pericol, putere, sex

- albastru – incredere, stare de bine

- galben – caldura, fericire

- portocaliu – joaca, caldura

- verde – natura, abundenta, prospetime, crestere

- roz – siguranta, dulceata, crestere

- auriu – prestigiu, bogatie

- negru – eleganta, mister, putere de seductie

- alb – puritate, curatenie, tinerete


Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 1 comentarii

Sorina 20-Feb-2012 13:28:28
si culoarea mov ce resprezinta?

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0