Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum arata profilul cumparatorului online inainte de Craciun: 5 tipologii

Tags: online, craciun, tipologii clienti, tipologii cumparatori

Dupa felul in care se raporteaza la comertul electronic si dupa modul in care efectueaza cumparaturi online inainte de sarbatorile de iarna, s-ar parea ca exista 5 tipologii de clienti, tipologii care au fost conturate ca atare de catre Maxymiser, o companie americana de analiza, in urma unui studiu realizat in preajma sarbatorilor de iarna si prezentat de marketingprofs.com.
1. Vanatorii de reduceri. Pret intreg? Nicioadata! Dincolo de branduri, calitate si renume, consumatorii din aceasta categorie urmaresc un singur lucru: pretul. Cei mai inversunati dintre ei sunt tinerii nascuti dupa 1980, care admit in proportie de 45% ca prioritizeaza brandurile nu in functie de preferintele proprii, ci dupa reducerile pe care le fac. Aceasta tendinta se manifesta insa si la adulti, 50% dintre acestia declarand ca tin mai mult la pret decat la brand.
 
2. Incepatorii. Nesiguri de securitatea tranzactiilor online, acesti consumatori sunt timizi si ingrijorati. Dar a-i face sa se simta confortabil in online ar merita efortul in conditiile in care 33% dintre clientii online au fost noi in 2012. Pentru asta e nevoie de recenzii ale produselor, tranzactii sigure si alte forme de garantii.
 
3. Indragostitii de shopping. In magazinele clasice, acest tip de consumatori cumpara tot ce le face placere, indiferent de pret. In online, simt nevoia sa aiba parte de experiente silimare cu cele din mediul offline, iar brandurile care le pot oferi astfel de experiente ii vor castiga ca si clienti fideli. Iata de ce aproape jumatate dintre ei spun ca posibilitatea de a vedea un produs online la 360 grade este un criteriu decisiv cand vine vorba despre achizitia sa.
 
4. Cumparatorii fara inspiratie. Acestia sunt dispusi si motivati sa cumpere insa nu stiu ce produse sa aleaga. Asa ca ei isi doresc sfaturi, directii si asistenta in timpul shopping-ului. 73% dintre acesti consumatori spun ca remarca recomandarile de produse facute pe site-uri de genul „Ar putea sa va mai placa si” sau „Recomandat pentru dumneavoastra”. Un mod de a le atrage atentia din timp este prin email-uri promotionale – 80% dintre acest tip de consumatori spun ca ofertele pe email le influenteaza decizia de cumparare.
 
5. Cumparatorii de ultim moment. Sunt cei care au amanat indelung o achizitie si se trezesc in ultimul moment ca nu au cumparat cadourile necesare. Acest grup de consumatori este chiar mai mare decat cred brandurile. In medie, pana la mijlocul lunii decembrie consumatori au efectuat mai putin de jumatate dintre cumparaturile de sarbatori si ca atare inaintea Craciunului devin foarte agitati. Pentru ei e nevoie de servicii de livrare prompte si eficiente si de informatii complete in legatura cu livrarea produselor.  
 
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016