Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

5 metode prin care sa incorporezi factorul uman in marketing

Tags: clienti, personalitate, brand, networking extern, branduri

Ce face un brand sa se remarce cat mai mult dintr-o mare de branduri care par sa se ghideze dupa aceleasi principii? Cum sa ii facem pe oameni sa se apropie de brand intr-o lume care pare din ce in ce mai digitalizata?


Raspunsul e simplu: revenim la om. Mai exact, un brand fara personalitate nu inseamna decat inca un nume lansat in comert. Cream astfel relatii cu oamenii, interactionam cu ei si cu cei care au potentialul de a deveni clienti la un moment dat. Clientii se numara printre oamenii care ne plac si care au incredere in noi.


Indiferent daca ne ocupam de un business sau de o organizatie non-profit, popularitatea noastra creste considerabil atunci cand aducem in ecuatie si factorul uman, nota aceea de personalitate despre care vorbeam.

Daca ti se pare ca e mai confortabil sa trimiti un e-mail decat sa dai un telefon si-ti vezi clientii ca pe niste oameni care cumpara din online si care prefera sa nu fie deranjati, atunci businessul tau risca sa aiba acea distanta daunatoare intre brand si client.


Afacerea ta s-a cladit prin oameni, nu-i asa? Ai interactionat cu o multime de-a lungul timpului inca de la bun inceput. Chiar daca unii te-au dezamagit, iar altii te-au sprijinit si ti-au oferit noi oportunitati, factorul uman a fost prezent in permanenta.

Tocmai de aceea, cand stii deja cat de important este acesta si cat de frumoasa este experienta (cu bune si cu rele), nu ai vrea sa renunti la acest aspect cand vine vorba de marketing:

1. Networking extern. Nu te mai ascunde in birou. Am inceput, intr-adevar, sa depindem de tehnologia moderna, atat de mult incat nici la conferinte nu ne mai sinchisim sa mergem. Ceea ce ne este insa la indemana si ceea ce este confortabil nu este intotdeauna bun. Iar a creste si a ne dezvolta inseamna sa pasim intotdeauna in afara zonei de confort.

2. Prezinta-ti salariatii. Asta nu inseamna sa le faci viata publica, ci sa afisezi informatii despre calitatile profesionale ale acestora, fotografiile si numele lor. Multe dintre companii isi feresc angajatii in ciuda faptului ca oamenii respectivi sunt acolo pentru ceea ce pot oferi companiei si pentru contributiile individuale la dezvoltarea brandului. Daca un client nu se va regasi in tine, asta nu inseamna ca nu va relationa intr-un fel sau altul cu imaginea unuia dintre salariatii tai. Chiar daca unele companii prefera sa-si ascunda salariatii de teama competitorilor, specialistii promit ca beneficiile unor astfel de prezentari sunt mai mari decat posibilitatea unui salariat ademenit de catre competitori.

3. Nu-ti lasa clientii sa astepte. De cate ori, asteptand nota mai mult decat ai in mod normal rabdare, nu ti-ai promis ca nu vei mai calca niciodata in restaurantul acela? Sau de cate ori ai asteptat in zadar sa ti se raspunda la un e-mail? Evident, ai fost in astfel de imprejurari. In consecinta, nu e deloc greu sa te pui in pielea unui client de-al tau si sa ii intelegi supararea in momentul in care se simte ignorat. Raspunde, pe cat posibil, in cel mult 24 de ore si nu ezita sa dai un telefon daca astfel problema s-ar rezolva mai repede.

4. Fii usor de gasit. Nu uita ca pentru clientii tai trebuie sa fie usor sa dea de tine. Telefonul si adresa de mail trebuie sa fie la vedere pe site sau usor de gasit. Ofera diferite posibilitati de contact deoarece pentru unii oameni este mai usor sa te contacteze telefonic in vreme ce altii vor prefera sa iti trimita un e-mail. In plus, nu uita de retelele de socializare, atat de importante astazi.

5. Initiaza si intretine o conversatie. Bloggingul nu trebuie sa fie numai despre tine, despre companie, ca o platforma de promovare si atat. Blogul trebuie sa aiba in jurul sau o interactiune cu cititorii (cu clientii). Blogul iti permite sa ramai in continuare un expert in domeniu prin informatiile pe care le oferi, dar te apropie de oameni mai ales atunci cand incurajezi interactiunea si dezbaterile cerand feedback de la cititori si comentarii pe tema subiectului abordat.

Nu uita ca faptul ca traim intr-o lume atat de tehnologizata nu trebuie sa ne serveasca drept scuza in spatele careia sa renuntam la personalitate si la factorul uman cand vine vorba de brand si de afacere. Facand acest lucru renuntam la foarte multi clienti. Vei vedea ca aplicand sfaturile de mai sus numarul de clienti va creste considerabil, dar si oportunitatile care vin, tot din partea oamenilor, se vor inmulti.


Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016