Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Lumea ciudata a publicitatii islamice
Tags: publicitate, lumea araba, femei musulmane, stereotip
In lumea araba, temele predominante ale publicitatii cu care suntem noi obisnuiti, in special sexul, sunt evitate, tratate cu o delicatete aparte. Un singur exemplu: la concursurile de frumusete, acolo unde acestea sunt permise, li se face reclama aratand doar niste senzationali ochi de femeie. Este uimitoare inteligenta cu care publicitarii isi folosesc creativitatea pentru a actualiza lumea araba si a aduce-o mai aproape de consumism.
In lumea araba, temele predominante ale publicitatii cu care suntem noi obisnuiti, in special sexul, sunt evitate, tratate cu o delicatete aparte. Un singur exemplu: la concursurile de frumusete, acolo unde acestea sunt permise, li se face reclama aratand doar niste senzationali ochi de femeie. Este uimitoare inteligenta cu care publicitarii isi folosesc creativitatea pentru a actualiza lumea araba si a aduce-o mai aproape de consumism.
Va prezentam in continuare cateva campanii ale unor brand-uri internationale care au afise special elaborate pentru musulmani.
Aceasta reclama poate rula si in Occident, cu exceptia a doua detalii. In primul rand, avem de-a face cu o bruneta. Blondele nu apar aproape niciodata in reclamele targetate spre musulmani. In al doilea rand, este o crema "anti-aging", care ar putea fi taxata de autoritatea pentru publicitate din Statele Unite. Client: Minus 10 crema anti-aging. Agentie: Gulf Marcom, Manama, Bahrain
Aici avem de-a face cu un stereotip, pentru ca multe femei musulmane se acopera, ceea ce ar insemna ca este o interdictie generalizata impotriva nuditatii si sexualitatii. De fapt, regula variaza de la tara la tara. Client: Esemmat Insect Killer: Agentie: TBWA, Istanbul, Turcia.
Aceasta reclama din Dubai este un exemplu excelent al faptului ca publicitarii merg pe sarma in tarile islamice. Daca am fi vorbit despre o statiune occidentala, doamna ar fi fost in bikini. Client: Maydan Beach. Agentie: Gyro, Dubai, UAE.
Iata o reclama care ne arata cum putem vorbi despre sexualitate daca nu putem folosi imagini explicite: folosim maimute. Client: Freska. Agentie: Kairo, Egipt.
Change este un brand de lenjerie si costume de baie. Reclama si-a dorit sa transforme joaca cu cenzura intr-o forma de arta. Este in engleza pentru a targeta o audienta bilingva. Agentia care a creat-o este Ogilvy Jeddah.
In Indonezia, pisicile miros la fel de rau cum o fac si in Vest. Acest poster este pentru o apa de colonie pentru pisici intitulata Bubbles. Agentia este Grey, din Indonezia.
Posterul este inclus intr-o campanie pentru Kushbu, o companie care comercializeaza „haine islamice” online. Da, femeile arabe sunt interesate de aspectul lor.
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Alte articole similare pentru fiecare cuvant
Articole similare
Ultimele articole
Mai multe articole despre publicitate
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.