Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Marketing de iarna. Esti gata pentru sarbatori?

Tags: marketing, vitrine craciun, retaileri, manageri magazin

Daca ar fi sa facem o comparatie cu alte tari, noi inca mai avem de urcat niste trepte maricele pana cand sa ajungem la un sezon al cumparaturilor de iarna deschis ca la carte la o data fixa, la o nebunie a cumparaturilor, la niste vitrine decorate ca in marile capitale europene si asa mai departe.

Ba mai mult, ne miram la fiecare sfarsit de noiembrie ca "au inceput deja cu reclamele de Craciun, sunt nebuni". Probabil ca o vitrina decorata in spiritul sarbatorilor de iarna la inceputul lunii iese din discutie. Fara sa exagereze insa cu aceste decoratii si oferte de sarbatori, strainii au totul bine planificat. "Exagereaza" doar in momente-cheie ale perioadei premergatoare acestei sarbatori si isi bazeaza intotdeauna ofertele pe strategii bine implementate.

Sa ne amintim si ca unele dintre aceste capitale au creat adevarate traditii fara sa lase in acelasi timp impresia unui Craciun comercial asa cum se intampla la noi cand pana si scrumbia afumata devine brusc asociata cu Craciunul.

Daca il intrebi pe unul dintre managerii faimosului magazin Printemps din Paris cand incep pregatirile pentru Craciun iti va raspunde ca acestea incep imediat dupa Craciunul trecut. Multe dintre aceste decoratiuni sunt comandate cu luni intregi in avans, iar inainte de a le comanda trebuie ca decoratorul sa aiba deja in minte un plan si o schita detaliata a modului in care va arata vitrina. Toate cele necesare sunt achizitionate din timp, iar rezultatul final reprezinta in fiecare an o atractie deosebita atat pentru turisti, cat si pentru parizieni.

Asa ca eforturile de marketing pentru aceasta sarbatoare nu se opresc niciodata. Clientii fideli nu sunt uitati, cadourile sunt trimise la timp, situatiile de criza sunt gestionate eficient, iar toate acestea pentru ca, vorba romanului, omul gospodar isi face vara sanie si iarna car.

Pentru cei mai multi retaileri autohtoni, doar ideea de a petrece atat de mult timp "numai pentru o vitrina" le da fiori. Pe altii, aceleasi eforturi ii fac sa chicoteasca. E drept, o instalatie furtun si faimoasele stelute albe decupate in spuma poliuretanica nu au cum sa iti ocupe atata timp.

Pe de alta parte, poate ca e important sa retinem ca nu orice produs poate fi asociat cu ideea de Craciun, dar ca, intr-adevar, exista metode prin care sa profitam de aceasta sarbatoare. In orice caz, cu totul altfel decat prezentand ultimul model de sistem audio surround home cinema cu mentiunea ca "Sotia ta va fi incantata!".





Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 2.5 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016