Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STUDIU: 23% dintre newslettere nu ajung la destinatie

Tags: email marketing, email, newsletter, inbox, spam

Campaniile prin email sunt, desigur, foarte profitabile penru companii. Investitie mica, public targetat, rezultate chiar foarte bune. Dar pentru a avea succes, mesajele electronice trebuie sa ajunga la cine trebuie, unde trebuie si, mai ales, trebuie citite.
Insa tocmai acestea par sa fie marile riscuri si amenintari ale marketingului prin email. Asta pentru ca aproape un sfert dintre newsletterele trimise de companiile din Romania nu ajung in inbox-urile destinatarilor.

Potrivit unei analize a companiei de marketing online MailAgent, dintre mesajele expediate doar 77% sunt livrate cu succes, restul pierzandu-se undeva pe drum. Mai exact, din cele 23 de procente care nu ajung la destinantar, 6% intra in folderul de spam, iar 17% dintre ele sunt pierdute definitiv pentru ca nu trec de filtrele serverelor.

"Fiecare email transmis inseamna o suma de bani investita. De aceea, este important ca rata mesajelor care intra in inbox sa fie cat mai mare. Iata si un exemplu concret: sa spunem ca suntem un magazin online si ca nu avem pierderea de 23%. In urma trimiterii unui newsletter catre 10.000 de abonati rezulta 15 cumparatori cu un cost mediu de 150 de lei, adica incasari de 2.250 de lei. Insa, in momentul in care 23% dintre mesaje nu ajung in Inbox inseamna o pierdere de peste 500 de lei din cei 2250", explica Bogdan Nedelcov, Coordonator Proiecte la MailAgent.

Pierderea este cauzata de factori directi precum rata foarte mica de deschidere a mesajelor din cauza continutului nerelevant pentru destinatar, raportari de spam, formaturi tehnice defectuoase ale mesajelor.

In plus, mentinerea ratei mici de deschidere a mesajelor este influentata si de factori precum erodarea brand-ului, lipsa unei analize a rezultatelor in urma trimiterii mesajelor sau lipsa intelegerii nevoii clientilor.

"Sa incerci sa promovezi prin newsletter pantofi de dama barbatilor nu e cel mai istet lucru pe care il poti face; aceste e-mailuri nu numai ca nu sunt relevante, dar vor enerva consumatorii si in cele din urma vor fi raportate ca spam", mai spune Bogdan Nedelcov.

Analiza MailAgent are in vedere rata de deschiderea a e-mailurilor distribuite catre peste 800.000 de adrese. Marja de eroare este de 3%, iar perioada analizata este ianuarie – noiembrie 2011.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016