Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Orele suplimentare ne afecteaza productivitatea

Tags: productivitate, ore suplimentare, program de lucru, stat peste program

In ziua de astazi, statul peste program a devenit o obisnuinta, de multe ori chiar o necesitate. Se merita insa sa petrecem zilnic ore suplimentare la birou? Conform celor mai recente studii, s-a descoperit ca depasirea celor 40 de ore normale de lucru pe saptamana ne face sa fim mai putin productivi, pe langa faptul ca ne oboseste excesiv si fara rost.
Orele suplimentare pot fi benefice pentru o perioada limitata de timp, atunci cand urmarim sa atingem un deadline important, spre exemplu, insa nu se recomanda pe termen lung, avand efecte devastatoare asupra angajatilor.
 
Cresterea programului de lucru cu 50 de procente, de la 40 de ore la 60 de ore saptamanal, nu inseamna o crestere a productivitatii cu 50 la suta, ci din contra, duce la reducerea performantei pe termen lung.
 
Persoanele care lucreaza peste program isi pierd capacitatea de a se concentra si incep sa faca din ce in ce mai multe greseli, lucruri ce au un efect direct asupra productivitatii. In schimb, atunci cand hotaram sa mergem acasa si sa ne odihnim, putem incepe ziua urmatoare intr-un ritm mult mai alert, performanta fiind astfel imbunatita.
 
Se pare ca multi angajati considera ca exista o legatura stransa intre importanta functiei ocupate si numarul orelor petrecute la birou. Deoarece traim intr-o societate extrem de competitiva, oamenii se simt mai dedicati muncii depuse atunci cand se lamenteaza cu privire la orele suplimentare lucrate si la oboseala acumulata. Aratand lumii ca suntem "ocupati" si "nu avem niciodata timp" este modul nostru de a spune ca ne pasa, ne face sa ne simtim importanti.
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0