Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

De ce bat clopotele, Zuckerberg? Din cauza comertului pe Facebook!?

Tags: facebook, zuckerberg, branduri, magazine facebook, inchidere magazine, social media, roi

Dornice sa monetizeze cumva baza de fani pe care au adunat-o pe Facebook, multe dintre brandurile mari si-au creat propriile magazine social media. Se intampla anul trecut cand Express, un retailer american de imbracaminte, era primul care inaugura un astfel de magazin. Exemplul sau a fost urmat si de alte branduri, insa, nu dupa multa vreme, acestea au inceput sa se inchida unul cate unul.
Recent, branduri precum Gap, J.C. Penny, Nordstorm si GameShop si-au inchis magazinele de pe Facebook, nemultumiti fiind de ROI-ul generat de activitatea pe reteaua de socializare, noteaza Bloomberg. Acest lucru arunca o serioasa umbra de indoiala asupra capacitatii social media de a deveni o importanta sursa de venituri pentru retaileri in urmatorii 10 ani.

Unii analisti cred ca insuccesul magazinelor de pe Facebook se datoreaza contextului in care functioneaza acestea. „E ca si cum ai incerca sa vinzi oamenilor tot felul de lucruri in timp ce ei isi petrec timpul cu prietenii intr-un bar”, spun acestia.

Dar inseamna oare toate acesta sfarsitul comertului pe Facebook? Nu chiar, crede Mashable.com. Analizand mai profund problema, se pare ca retailerii nu au ales calea cea mai buna pentru a-si vinde produsele prin intermediul social media.

De cele mai multe ori, ei nu au facut decat sa-si aduca catalogele de prezentare pe Facebook si sa le faca accesibile pentru achizitii prin intermediul aplicatiilor. Acest lucru creaza insa o experienta foarte asemanatoare cu cea a cumparaturilor efectuate pe website-uri, singura diferenta fiind aceea ca aplicatiile functioneaza mai greu. Drept urmare, este de la sine inteles de ce ar opta cumparatorii mai degraba pentru site-uri decat pentru Facebook.

Apoi, unii retaileri pur si simplu nu au promovat pe retea o cantitate suficienta de produse, oferind spre vanzare doar un singur item in fiecare luna sau oferind reduceri pentru unul sau doua produse pe o perioada scurta de timp.

Pe de alta parte insa, Facebook a devenit o importanta sursa de trafic pentru paginile web ale brandurilor. De exemplu, in 2010, 1,9% din traficul pe site-ul Burberry a provenit de pe Facebook, iar un an mai tarziu nu mai putin de 29% din acest trafic venea de pe reteaua de socializare.

Generarea de trafic pentru website-uri prin intermediul social media este foarte importanta pentru branduri si cu mult mai ieftina decat cu ajutorul Google sau al altor motoare de cautare.

In plus, Facebook are marele atu ca poate colecta multe date despre utilizatori, care pot fi de mare folos brandurilor. Apoi, paginile de comert virtual pot incorpora recomandarile prietenilor si stim deja ce impact poate avea acest lucru.

Sintetizand, Facebook aduce destule avantaje brandurilor si este inca prematur de afirmat ca ideea de comert prin social media este contraproductiva. Deocamdata, se poate spune doar ca simpla copiere a magazinelor de pe website-uri si postarea lor pe Facebook, nu genereaza ROI-ul asteptat. Si in sensul acesta trebuie facut ceva. 
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016