Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Puterea exemplului: Richard Branson si social media
Tags: social media, richard branson, virgin, twitter, facebook
Se afla pe lista Forbes a miliardarilor lumii si este al cincilea intre cei mai bogati oameni din Marea Britanie. Detine un mamut cu peste 400 companii caruia ii spune Virgin. Sir Richard Branson, caci despre el este vorba, este un magnat excentric si indragostit... de social media.
Se afla pe lista Forbes a miliardarilor lumii si este al cincilea intre cei mai bogati oameni din Marea Britanie. Detine un mamut cu peste 400 companii caruia ii spune Virgin. Sir Richard Branson, caci despre el este vorba, este un magnat excentric si indragostit... de social media.
Branson este unul dintre putinii miliardari foarte activi in spatiul online. Are un blog, un cont de Facebook, un altul de Twitter si de Google+. Pe toate le gestioneaza singur si pe toate posteaza regulat. Pe langa acestea, exista desigur, web site-urile, blogurile si conturile sociale ale companiei.
Intr-un interviu acordat Mashable.com, el explica de ce si cum se foloseste de instrumentele social media pentru a interactiona cu publicul sau si al gigantului pe care il conduce, Virgin Group. Redam in continuare cateva dintre cele mai interesante opinii ale lui Richard Branson.
Intalnirea cu social media
"Virgin este un brand prin excelenta conversational. Ne place sa stam de vorba cu proprii clienti, sa luam pulsul lucrurilor si sa vedem ce anume putem imbunatati. Asa incat, pentru noi, utilizarea instrumentelor social media este cumva naturala. Am inceput sa fiu activ in 2008, mai intai datorita companiei Virgin America, ai carei fani erau foarte activi in spatiul online si care isi manifestau entuziasmul legat de brand chiar inainte de a interactiona direct cu acesta. Dar social media merge dincolo de afaceri, pentru ca oamenii au nevoie de lucruri inca si mai importante. Asa incat folosesc social media pentru a face cunoscute lumii actiunile filantropice pe care eu si Virgine Unite (organizatia non-profit parte a grupului Virgin) le sustinem. La fel procedeaza si celelalte companii. De exemplu, cu ajutorul contului de pe Twitter, Virgin America a reusit sa atraga, intr-o perioada foarte scurta de timp, o suma importanta de bani necesara sustinerii unor proiecte educationale."
Importanta prezentei in spatiul social media, in calitatea sa de presedinte al grupului Virgin
"Pentru mine este importanta intrucat sunt foarte de multe companii sub cupola Virgin, care fac lucruri foarte diferite, iar actiunile mele se concentreaza indeosebi pe linia filantropica. Am vazut ce putere grozava are social media in ceea ce priveste constientizarea publicului si m-am folosit de ea pentru a face din companiile mele forte ale binelui. De asemenea, social media mi-a dat ocazia de transmite altora din experienta mea de business, asta pentru ca oamenii sunt intotdeauna interesati sa afle cum pot deveni mai buni in ceea ce fac."
Blogging
"Prima mea afacere a fost infiintarea unei reviste pentru studenti, asa incat mi s-a parut firesc sa ma folosesc de blog pentru a impartasi cu ceilalti din culisele afacerilor, pentru a le oferi trucuri si povesti antreprenoriale. Sunt foarte multi intreprinzatori care sunt in cautare de noi idei sau solutii, care doresc sa faca schimb de informatii atat din sfera de profit cat si din cea non-profit. Blogul pe care il am pe virgin.com este astfel instrumentul perfect de a intra in dialog cu ei."
Twitter
"In urma cu cativa ani am realizat ca Twitter va schimba cu totul modul in care comunicam. Se intampla in 2008, cand am dat un interviu pentru L.A. Times prin intermediul platformei de microblogging. Am facut acest lucru de la 35.000 metri altitudine, de la bordul unuia dintre avioanele companiei Virgin America, pentru a lansa intr-un mod inedit primul zbor Wi-Fi. Atunci am realizat cat de mult s-a schimbat felul in care comunicam.
Per ansamblu, feedback-ul pe care il ofera social media, si aici ma refer la comentariile de pe blog, de pe Facebook sau Twitter, imi ofera posibilitatea de a afla parerile oamenilor despre fiecare afacere si brand in parte. Cu bune, cu rele si cu tot ce se afla intre ele. Este extrem de important sa iti faci timp sa asculti."
Virgin Group si social media
"Companiile aeriene aflate sub sigla Virgin utilizeaza foarte mult instrumentele social media. Angajatii sunt instruiti sa le foloseasca pentru a veni in intampinarea nevoilor consumatorilor. Am constatat ca unii clienti sunt tentati mai degraba sa vorbeasca pe Twitter despre o problema sau alta decat sa se adreseze direct insotitorilor de zbor. Astfel, Twitter ne ajuta sa oferim servicii mai bune clientilor nostri."
Sfaturi despre utilizarea social media
"Fiti autentici si, mai ales, distrati-va."
"Fiti autentici si, mai ales, distrati-va."
Autor: Lacramioara Vidru
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Articole similare
Un milion de fani, un milion de multumiri
Ce-a insemnat 2011 pentru social media marketing
Obiceiuri la care brandurile trebuie sa renunte in social media
Google+ le cere oamenilor de afaceri sa mai astepte un pic
Ultimele articole
Cum transforma inteligenta artificiala strategiile de marketing
Studiu: TikTok triumfa in social media, Google domina cautarile
Meta trebuie sa propuna solutii pentru imbunatatirea modelului de plata sau consimtamant pana la 1 septembrie, altfel risca sanctiuni
Performanta Romaniei spre obiectivele Deceniului Digital 2030, sub media UE