Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum stam cu disponibilitatea de cumparare in vreme de criza

Tags: dorinta de cumparare, studiu, gfk, climat de consum, europa

Un climat economic tulbure, crispat si ingrijorat afecteaza modul in care consumatorii se raporteaza la viitor. Iar cand se infiripa teama de viitor, dorinta de cumparare paleste. Cum sta Europa – si Romania – la acest capitol si cum se vede viitorul aflam dintr-un studiu realizat de GfK.
In ultimele trei luni, tarile UE au prezentat date economice foarte variate. Ca urmare, cetatenii din diferite tari evalueaza situatia economica din tara lor si propria lor situatie intr-un mod foarte diferit, se arata in concluziile studiului „Climatul de consum in Europa“. Analiza a vizat perceptia consumatorilor din 12 tari europene (Austria, Bulgaria, Franta, Germania, Grecia, Italia, Polonia, Portugalia, Regatul Unit, Cehia, Romania si Spania), care insumeaza circa 80% din populatia totala a celor 27 de state membre ale UE.
 
Comparativ cu 2011, anul acesta aproape toate economiile UE vor genera o crestere economica mai redusa. Ca atare, consumatorii europeni reactioneaza si ei divers. In timp ce in unele tari acestia considera datele economice si evolutia situatiei lor personale in lunile care urmeaza ca fiind pozitive, in alte tari cetatenii spera prea putin intr-o imbunatatire a situatiei lor in viitorul previzibil.
 
Pentru primul trimestru al anului 2012, romanii se arata ceva mai prudenti atunci cand vine vorba despre disponibilitatea de cumparare, comparativ cu perioada octombrie – decembrie 2011. Cu toate acestea insa, la noi se manifesta o usoara crestere a increderii cetatenilor in imbunatatirea situatiei economiei nationale. Romania se afla practic la jumatatea esalonului intre cele 12 tari analizate, cu -26 puncte (fata de -34 in ultimul trimestru din 2011).
 
Si indicatorul privind asteptarile legate de venituri in Romania este mai bun in primul trimestru din 2012 fata de cel din ultimul trimestru 2011, cresterea fiind de 5 puncte, de la -27 puncte.
 
In ceea ce priveste dorinta de cumparare, cea mai buna situatie o au germanii (38,6 puncte), urmati de austrieci (26,6 puncte). Pe locul al treilea se plaseaza Polonia, cu -3,6 puncte. In coada clasamentului se afla Marea Britanie (-49,5 puncte), unde cetatenii anticipeaza reduceri drastice ale cheltuielilor publice si cresterea impozitelor, precum si Grecia (-48,5 puncte) si Portugalia (-41,5 puncte), tari lovite de criza.
 
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 1 comentarii

Adrian Popescu 09-Mai-2012 21:23:29
Ce e aia ,, disponibilitate de cumparare '' ????
Are vreo legatura aceasta cu dorinta nemarginita a comerciantilor de a face profit ? Dar cu fudulia si gradul de needucare a omului in general ?

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016