Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tipologii de consumatori din social media

Tags: tipologii utilizatori, social media, studiu eresearch, retele sociale

Lumea socia media nu este nici pe departe o masa compacta de indivizi, ci una cat se poate de eterogena. Utilizatorii de retele sociale sunt diferiti, actioneaza diferit, consuma informatie si isi cauta prieteni in mod diferit. Drept urmare si strategia de marketing a brandurilor sociale ar trebui sa fie adecvata profilului consumatorilor. Iar in acest sens, de mare folos ar putea fi un studiu realizat de eResearch.
Intitulat “Comunicarea dintre brand si consumator in social media”, studiul analizeaza modul in care utilizatorii de retele sociale interactioneaza intre ei si relationeaza cu marcile, dar si principalele comportamente care ii caracterizeaza in utilizarea retelelor sociale.
Au fost identificate astfel 4 tipologii majore de consumatori de retele sociale, tipologii care ajuta brandurile sa isi aleaga fanii in social media in functiile de nevoile de marketing:

1. Utilizatorii Cuminti (22%) sunt categoria cea mai putin activa. In cercul lor de prieteni virtuali se afla numai persoane bine cunoscute, apropiate si in viata reala. Rolul lor intr-o retea este acela de “gate keepers”, care vad informatia, o recepteaza si rareori o distribuie si altor persoane.

2. Consumatorii de Povesti (26%) sunt utilizatorii ceva mai activi decat cei Cuminti. In lista lor de contacte sunt apropiati, dar si persoane pe care le-au cunoscut in contexte mai largi, formand un cerc social de 50-100 de prieteni. Devoreaza informatii postate de alti useri, eticheteaza poze si posteaza videoclipuri pe pagina lor de profil. Consumatorul de Povesti este un “seeker” activ de informatie, nu creeaza continut propriu, dar va publica un continut creat de marca.

3. Cameleonii (29%) sunt activi, destul de numerosi si utilizeaza, de regula, mai multe retele sociale, avand intre 100 si 300 de prieteni virtuali. Pe langa updateurile de profil, adauga si comentarii la diferite topicuri, fac sharing de linkuri sau creaza continut propriu, acceseaza ocazional aplicatii si se autopromoveaza. Cameleonii nu sunt reticenti in a adauga persoane pe care nu le cunosc in lista de contacte.

4. Expertii (23%) sunt cea mai activa categorie de utilizatori de retele sociale. In lista acestora vom gasi mai mult de 300 de prieteni in social media. Petrec mult timp in retea: se logheaza de mai multe ori pe zi sau lasa site-ul deschis, ultizeaza des aplicatii, experiementeaza, comunica mult. Creeaza continut propriu si filtreaza continutul pe care ceilalti il distribuie. Din perspectiva marcilor, acestia au potential de a deveni “trendsetters”.

Studiul eResearch mai arata ca, din punct de vedere socio-demografic, Cameleonii si Expertii sunt mai degraba femei tinere: 56% fata de 44% barbati, cu varste cuprinse intre 21-35 de ani. Utilizatorii reticenti si mai putin activi in retelele sociale, Consumatorii de Povesti si Utilizatorii Cuminti, sunt preponderent femei tinere cu varste intre 16-25 de ani. Consumatori de Povesti sunt si persoanele cu varste adulte, 31-35 de ani, care utilizeaza retelele sociale de putin timp si traverseaza o perioada initiatica.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.75 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016