Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ai ramas fara un angajat-cheie. Ce solutii rapide ai la indemana?

Tags: marketing si management, angajare, functie, companie, afacere

Concedierile nu pica bine nimanui. In acelasi timp, nici demisiile nu sunt pe gustul unui angajator, mai ales atunci cand il iau pe nepregatite. Nu de putine ori, relatiile dintre companie si cel care decide sa plece nu reusesc sa continue in cei mai buni termeni. Cu toate acestea, vom vedea ca o companie poate sa prospere chiar daca angajatorul va avea initial impresia ca salariatul a adus un deficit companiei prin plecarea sa neanuntata.
Iata cateva etape de urmat pentru a rezolva cu bine o astfel de situatii.

1. Sa intelegem perspectiva celui care pleaca.

Nu trebuie sa purtam pica celor care aleg sa plece din echipa. Daca ne punem in locul lor, in cele mai multe situatii ne dam seama ca motivele sunt intemeiate, ca ofertele primite au fost mai tentante si ca, de ce sa nu recunoastem, si noi am fi procedat la fel.

2. Sa incheiem colaborarea elegant.

Daca reusim sa pastram relatii bune cu salariatul care decide sa plece, avem un motiv in plus sa ne asiguram ca ultima sa zi in companie poate fi una speciala. Nu vorbim de o petrecere de despartire, ci poate de un mic cadou din partea companiei in semn de apreciere pentru munca depusa pana atunci de catre salariat.

3. Trecem la cautarea unui inlocuitor.

O noua persoana va trebui sa ocupe functia lasata libera. Trecem astfel la etapa in care gasim un inlocuitor, fara sa facem angajari doar din graba de a avea acel post ocupat de altcineva. Candidatii trebuie sa fie la fel de buni, daca nu chiar mai buni decat persoana care a demisionat.


4. Sa nu uitam ca ne-am cunoscut.

Nu avem niciun motiv pentru care sa intrerupem definitiv comunicarea cu un salariat care a decis sa lucreze pentru o alta companie sau sa isi porneasca propria afacere. In general, a ne comporta ca si cum am uitat ca un salariat a lucrat in compania noastra nu e cea mai buna atitudine. Atunci cand reusim sa pastram intacte aceste relatii, oportunitatile care se ivesc vor fi mult mai multe.
Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016