Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Greseli de marketing pe care trebuie sa le eviti

Tags: marketing, strategie de marketing, greseli de marketing, actiuni de marketing

Pentru a avea succes si profit, trebuie sa incepi sa folosesti cele mai eficiente strategii de marketing posibile. La fel de evidente ste faptul ca trebuie sa te opresti din aplicarea strategiilor ineficiente, consumatoare de bani. Care sunt acestea? Citeste mai jos.
1. Incerci sa generezi vanzari printr-o strategie de marketing intr-un singur pas.
 
Aceasta este strategia cel mai des utilizata de marketerii din toata lumea. Consta intr-o reclama, un fluturas sau orice alt dispozitiv de marketing care anunta simplu numele companiei, posibila lista a catorva caracteristici de baza ale produsului si serviciului si se incheie cu o adresa si un numar de telefon.
 
Se asteapta acum de la prospect sa raspunda la acest tip de strategie imediat si sa achizitioneze produsul sau serviciul.
 
Daca nu oferi un produs/ serviciu extrem de rar (o pictura originala de Van Gogh, de exemplu), strategia nu va atrage aproape deloc reactii, caci trece complet cu vederea secventa psihologica prin care trece consumatorul cand face achizitii. E ca si cum ai merge la petrecerea unui necunoscut si l-ai intreba daca vrea sa se casatoreasca cu tine.
 
2. Nu stii exact ce actiune de marketing are rezultate si care inghite bani degeaba.
 
Fiecare companie investeste in mai multe dispozitive de marketing: media traditionale, adwords, social media etc. toate acestea si fiecare in parte contribuie la profitul companiei sau la distrugerea ei. Majoritatea antreprenorilor nu stiu care este situatia exacta. Daca ar sti, ar investi mai mult in cele care functioneaza.
 
3. Te astepti ca prospectii sa stie exact ceea ce vrei ca ei sa faca.
 
Nu face asta NICIODATA! Uita-te la reclamele micilor afaceri vei vedea mereu cum antreprenorii presupun mereu ca cititorul va sti exact ceea ce are de facut fara a i se spune. La sfarsitul reclamei apare un numar de telefon si o adresa. Nimci mai mult. Intreba-i pe antreprenori ce vor de la prospecti si iti vor raspunde „sa-mi cumpere produsul. Nu e evident?!”.
 
NU. In primul rand, arareori exista suficienta informatie intr-o bucatica de reclama pentru a convinge pe cineva sa ia o decizie imediata. Prin urmare, nu va exista actiune din partea consumatorului/ in al doilea rand, competitia de maketing pe banii consumatorului este acerba. Asa ca prospectul are zeci de astfel de hartiute in mana pe care, cel mai probabil, le va arunca.
 
4. Iti focalizezi eforturile de marketing pe tine sau pe compania ta.
 
Pare natural sa le spui prospectilor despre tine si compania ta. Suntem mandri de ceea ce facem si de cum o facem si presupunem ca prospectii nostri vor fi impresionati si motivati sa actioneze.
 
- suntem pe piata de 16 ani...
- suntem o organizatie detinatoare a multor premii...
- suntem echipati cu ultimele dispozitive, activate nuclear...
 
Cel mai adesea, aceste fraze sunt insotite de urmatoarele raspunsuri:
 
- Si ce daca?
- Mare chestie.
- Cui ii pasa?
 
Nu intelege gresit. Nu spunem ca materialele de marketing nu trebuie sa includa informatii despre tine si compania ta si specificatii ale produselor/ serviciilor. Numai ca acestea trebuie sa fie informatii de sprijin, nu mesajul de marketing de baza.
 
Este o greseala de marketing sa ai impresia ca prospectilor le pasa de aceleasi lucruri ca si tie. Le pasa insa de ceea ce faci tu diferit. Odata ce aflii deespre ce e vorba, fa-l personaj principal in strategia de marketing si vei incepe sa atragi clienti ca un magnet.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016