Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANALIZA: Cum se descurca brandurile de lux cu promovarea online

Tags: promovare online, branduri de lux, louboutin, hollywood

Brandurile de lux risca sa-si piarda semnul distinctiv daca nu sunt atente cum se promoveaza online, sustine organizatia americana Advertising Educational Foundation.
In urma cu ceva ani, brandurile de lux nu aveau incredere in nimic ce tinea de digital. Teama lor era de inteles din moment ce digitalul era tot ceea ce nu vroiau ele sa reprezinte si anume accesibilitatea. Imaginea unui brand de lux este despre inaccesibilitate: pastreaza masele departe, astfel incat cei care-si permit sa cumpere sa poata sa se simta deosebiti.
 
Dar recesiunea le-a cam zdruncinat planurile marilor branduri de lux astfel incat au fost fortate sa se uite cu mai multa atentie la statisticile de retail extrem de schimbatoare. Ce si-au dat ele seama? Ei bine, marile case de moda, obisnuite pana acum ca ele sa fie sursa schimbarii, au realizat ca au ramas cu mult in urma trendurilor.
 
“Acum cativa ani, eram in Italia si ne-am intalnit cu [Donatella] Versace, dar si cu un director executiv de la Armani. Amandoi spuneau: <>”, isi aduce aminte CEO-ul unei agentii care lucreaza cu cateva branduri de lux, conform site-ului Advertising Educational Foundation. “Acum, toti spun: <>”, adauga el.
 
Schimbare radicala
 
In cativa ani, s-a petrecut o schimbare aproape cataclismica existand o necesitate a urgentei in ceea ce priveste platformele digitale. Acum, cand si marile branduri de lux au imbratisat era digitala, trebuie sa infrunte temerile legate de motivele care le-au impiedicat sa faca asta pana acum. Platformele digitale nu sunt chiar atat de usor de manevrat, iar daca un brand o face intr-un mod gresit, efectul de democratizare al digitalului poate avea un efect nedorit asupra brandului. In cazul brandurilor de lux, acest efect poate eroda aura de exclusivitate care le-a definit timp de generatii intregi.
 
Motivul pentru care marcile de lux au apelat la mediul online nu este greu de ghicit. Statisticile arata ca 80% dintre cei cu un venit peste 250.000 de dolari sunt utilizatori de social media, iar 50% dintre acestia s-au folosit de social media ca sa afle informatii referitoare la un brand sau produs, arata datele unei cercetari efectuate de Unity Marketing. In acelasi timp, un alt sudiu realizat de firma de consultanta L.E.K. Consulting arata ca doar cei care castiga peste 150.000 de dolari cheltuiesc acum mai mult decat o faceau inainte de recesiune.
 
Din punct de vedere strict al veniturilor, lansarea in mediul online este perfect justificata. Multe dintre marile case de moda detin si marci de produse de infrumusetare si accesorii (pantofi, genti, bijuterii, produse de machiaj etc.) care nu sunt haute-couture si care le aduc de fapt cea mai mare parte a veniturilor. Si unde sa faci reclama mai buna unui lac de unghii de 20 de dolari, daca nu online?
 
Online-ul dilueaza brandul
 
Intrebarea care ramane este: Cum va scapa neatins elementul de exclusivitate al brandurilor de lux in mediu digital? Diluarea unui brand poate avea efecte dezastruoase pentru acesta. Cel mai rau este ca brandurile de lux se dilueaza fie ca vor, fie ca nu. Christian Louboutin experimenteaza asta pe pielea lui acum cand renumitii pantofi rosii ai sai si-au pierdut semnul distinctiv odata cu nenumarate imitatii aparute pe piata si promovate in mediul online. De fiecare data cand imaginea unui brand este perceputa ca schimbandu-se negativ, acest lucru se reflecta imediat in vanzari. In plus, stilistii de la Hollywood se vor gandi de doua ori inainte de a imbraca sau incalta o vedeta cu un brand care poate fi cumparat de oricine.
 
In acelasi timp, daca website-urile si ofertele de pe retelele sociale promoveaza liniile mai putin costisitoare ale marilor branduri, imaginea lor de exclusivitate ar putea fi afectata. Iar daca aceste branduri de lux nu decid rapid ce vor de fapt sa promoveze online, altii – bloggerii, utilizatorii de Twitter si Facebook - vor decide pentru ele.
Autor: Elena Stanescu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 3.75 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016