Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Daca nu esti pe Google, nu existi?

Tags: google, cariera, profil facebook, angajator, cenzura internet, pipa, sopa

Am citit zilele trecute un articol care atragea atentia ca s-ar putea sa nu fie tocmai bine pentru carierele noastre daca nu aparem printre rezultate la o simpla cautare pe Google.

Sa se fi ajuns, asadar, atat de repede la proverbialul (usor modificat, recunoastem) "Daca nu esti pe Google, nu existi?". Daca ne luam dupa statistici (si, de cele mai multe ori, stim ca nu iese statistica fara macar niste respondenti care au grait adevarul), circa 77% dintre angajatori folosesc Internetul pentru a face cercetari in legatura cu cei care se prezinta la un interviu.

Si atunci, ce e mai bine sa apara in Google? Profilul tau de Facebook sau cel de pe LinkedIn? Ultimele poze din vacanta sau blogul personal in care scrii despre munca ta care te pasioneaza? Dovezi clare ca nu ai avut cel mai linistit weekend sau un website cu un portofoliu al realizarilor profesionale de pana acum?

Scandalul produs de PIPA si SOPA a dovedit, inca o data, ca Internetul nu mai este de multa vreme "ograda noastra". Poti sa faci (aproape) tot ce-ti trece prin cap acasa, dar e bine sa stim ca nu mai putem intra cu bocancii plini de noroi in lumea virtuala.

Pe de o parte, este vorba de "cenzura" impusa de altii. "L'enfer c'est les autres", cum scria Sartre. Pe de alta parte, prin aceste verificari pe care altii le fac asupra noastra, ajungem la auto-cenzura. Aceasta nu se indeparteaza insa foarte mult de cea a bunului simt. Auto-cenzura de acest fel ar trebui sa se refere strict la faptul ca nu avem dreptul sa injuram pe bloguri, pe site-uri sau in comentarii asa cum nici pe strada nu avem dreptul sa ne oprim brusc langa cineva si sa il jignim.

Aceasta distantare de cele doua medii s-a facut insa sub protectia anonimatului. Reluand ideea initiala despre profilul pe care ti-l creezi pe Google, daca esti anonim si in ceea ce priveste cautarile pe Google, angajatorul ar putea crede ca nu ai reusit sa influentezi sau sa impresionezi prin nimic in cariera.

Cat de etica este aceasta limitare a ceea ce expunem in online? Este posibil ca, avand impresia ca Internetul ne apartine, sa fi mers prea departe cu modul in care alegem sa il folosim? In plus, e corect sa ii invinovatim pe angajatori pentru ca ne verifica profilul de Facebook sau ar trebui sa avem mai multa grija la cat de publica devine viata privata?


Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 1 comentarii

dorin 07-Feb-2012 09:08:22
exista si alta parere: http://vplay.ro/watch/d6nka3xm/

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016