Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Interviurile MarketingPortal.ro – Crahmaliuc Radu: Inca vorbim de era digitala in care imparat este Internetul

Tags: marketingportal, brasov business days, crahmaliuc radu, social media, roi, marketing

Crahmaliuc Radu, Director Regional Microsoft Cloud Partner Softline, va fi unul dintre vorbitorii din cadrul evenimentului Business Days, care va avea loc la Brasov in data de 28-29 septembrie 2011.
Crahmaliuc Radu are o experienta complexa si multiculturala de peste 18 ani in piata locala si regionala de IT&C, unde a activat in diferite functii in cadrul unor companii locale si multinationale precum IDG, Oracle, Genesys si Brother. Din mai 2010, este Regional Director al filialei locale a grupului SOFTLINE International, leader regional in licentiere software, servicii si solutii cloud computing.

Redactor MK Portal: Cum functioneaza social media pentru nisele de piata?

Crahmaliuc Radu: In ciuda faptului ca locul si rolul social media in cercetarile de marketing este inca destul de controversat, noul instrument online ofera resurse nebanuite, daca stii ce sa cauti, cum si unde. Desi unor analisti clasici metodele in sine le repugna, comparandu-le cu scormonitul in gunoaie pentru analiza obiceiurilor de consumator, metoda in sine este foarte sanatoasa, in special in zonele de nisa, unde accesul este restrictionat in sine prin lipsa metodelor de cercetare directa sau prin valoarea prea mare a bugetelor  implicate. 
 
Paradoxal, cu cat domeniul este mai de nisa si faza de cercetare a potentialilor client este mai usoara. Succesul consta, pana la urma, in arta interpretarii si in credibilitatea actiunilor pe care le propui. In social media, odata conectat nu exista pericolul de spam, aparent toata comunicarea se desfasoara "cu acordul partilor". E drept ca se mai gaseste cate un naiv care la o solicitare de conectare te mai intreaba: "Ne cunoastem?". De abilitatea raspunsului depinde reusita comunicarii in continuare.

Redactor MK Portal: Social Media si ROI pot fi si prieteni buni?

Crahmaliuc Radu:
De ce nu? Ca si in orice alta tehnica de marketing, ROI reprezinta diferenta intre ce ai obtinut in urma unei campanii si ceea ce ai investit. Avantajul oricarei campanii de marketing online si implicit al celor bazate pe social media este volumul destul de redus al investitiilor, care poate cuantificat prin valoarea ideii sau orele de munca ale operatorilor sau pur si simplu cheltuielile de infrastructura aferente unui numar de zile.

Aparent, cunatificarea valorica a ceea ce se obtine prin social media este mai dificila, dar si aici exista nuante si diferentiatori. Una din extreme este sa astepti rezultat dintr-o actiune pentru care nu ai facut niciun efort. Asta teoretic si pratic nu se prea poate. In realitate, valoarea castigata este cea care poate fi estimata in urma vanzarilor sau al oricaror alte rezultate cuantificabile ale unei campanii. Inainte de vanzare, te preocupa numarul si calitatea lead-urilor care au generat cererile de oferta si vanzarile in sine. Iar, inainte de analiza procesului de lead generation, se poate aprecia valoarea dobandita prin aportul de brand awareness ce rezulta in urma unei campanii pe social media. 

Redactor MK Portal: Ce aduce nou 2012 in materie de marketing online?

Crahmaliuc Radu:
Nu cred ca se poate face o diferentiere clara a tendintelor in functie de calendar. E clar ca ceea ce va incepe sa functioneze in ultimul trimestru al acestui an se va prelungi, in mod firesc sub forma de tendinta in perioada urmatoare.
Vorbind de marketingul online exista o stransa legatura dualista intre cele doua componente:
1.     tehnologica – legata de tot ceea ce face online-ul sa functioneze si sa poata fi accesat;
2.     sociala – legata de rata de absorbtie a noilor tehnologii si asimilarea lor in comportamentul social.

Tinand cont de acest dualism, este firesc sa ne referim mai intai la tendintele tehnologice in care fenomenul cloud computing sau virtualizarea vor continua sa cstige teren in detrimentul infrastructurilor clasice. Avand acces mai usor si mai ieftin la tehnologie, orunde, oricand si de pe orice dispozitiv mobil, omul ajunge sa se confunde cu implicatiile sociale ale asimilarii tehnologice. Pe scurt, inca vorbim de era digitala in care imparat este Internetul.

Printre mutatile induse de fenomenul Internet si care cu siguranta vor continua sa evolueze in component lor sociala se numara: adaptarea rapida la online a tehnicilor de marketing clasice, impunerea brandurilor online, cresterea granularii metodelor de analiza a eficientei si estimarii ROI, reducerea gradual a numarului de companii care interzic accesul angajatilor la social media, aparitia unor noi metode de investigare de tipul social media data mining, includerea specializarilor online in CV si job description, aparitia portofelelor electronice si multe altele, pe care inca nu le banuim…    

Daca va inscrieti ACUM AICI pentru a participa la Brasov Business Days , beneficiati de o reducere de 25%.  Nu uitati sa introduceti codul RS25.
 
 
Autor: Marketingportal


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016