Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Marketingul emotional: Butoanele inimii si complicii din umbra

Tags: marketing emotional, emotii, inima, complici, cumparatori, rationament, vanzari

Fie ca suntem sau nu constienti de asta, emotiile sunt cele care ne conduc, ne ghideaza comportamentul, ne influenteaza optiunile. Iar cand vine vorba despre deprinderile de consum, acest lucru este cu atat mai evident. In vanzari, rationamentul amuteste.
Strategiile de marketing cu cel mai mare succes sunt construite pe emotii, pe decizii pur sentimentale. Multi nu cumpara pentru ca le trebuie – uneori nici macar pentru ca le-ar fi de folos – ci pentru ca ravnesc. Rationamentul nu ar permite un astfel de comportament de consum, in schimb emotiile da. Ele nu cauta necesitatea, utilitatea extrinseca a produsului, ci activeaza structurile interioare, misca acele corzi sensibile care conduc in cele din urma la decizia de a achizitiona un bun sau altul. De altfel, stimulii emotionali sunt de 3.000 ori mai rapizi decat gandul rational. Cu alte cuvinte, viteza face diferenta! Viteza si impactul, pentru ca exista o predispozitie de a fi mai degraba atenti la trairi, decat la ganduri.
Inima cumpara inaintea clientului. Ea da imboldul, naste dorinta, iar mintea i se supune: creaza imaginea, previzualizeaza contextul, pune virtual in legatura consumatorul cu produsul. Ii place un ceas? Il va vedea mental la propria mana si va trai anticipativ bucuria admirarii sale.
Totusi, cumparatorul nu trebuie subestimat, nici tratat ca zapacit. In principiu, el stie ca nu are nevoie de multe dintre lucrurile care i se astern de dinainte, dar mai stie – dupa cum stiu si cei care le vand – ca si le doreste. Pentru ca ii plac, pentru ca ii soptesc suav (pe limba lui), pentru ca ii determina o stare de bien-être. Are el nevoie de 30 de perechi de pantofi? Nu. I-ar ajunge si trei. Are nevoie de un laptop nou? Nu, atata timp cat cel vechi functioneaza, iar activitatea sa nu cere resurse tehnologice suplimentare. Are nevoie de mobila noua? Nu, daca cea pe care o are inca mai poate servi scopului sau. Dar, de fapt, are nevoie de toate, pentru ca toate si fiecare in parte sunt expresia unei senzatii de confort psihologic care se instaleaza de indata ce ii apartin. Si tocmai aceasta este miza marketingului emotional.
Materia prima in vanzari nu este judecata, argumentul ori echilibrul rational. Daca ar fi, neobositele promenade prin magazine nu ar putea genera placere si nici nu ar fi un mod de loisir. In vanzari, rationamentul nu face decat sa trezeasca interesul pentru un produs sau altul. De restul se ocupa emotiile, pentru ca, nu-i asa, puse in balanta, povestea unui produs apasa mai tare pe taler decat caracteristicile sale. De aceea, marketing-ul emotional are intotdeauna un efect mai puternic decat acela centrat pe expuneri laborioase de specificatii si avantaje. Sa furi ochiul e facil, sa furi inima e cu totul altceva.
Se spune ca publicitatea manipuleaza. Adevarul este insa undeva la mijloc. In plus, are si complici: pe cei care cumpara. In fond, fiecare dintre ei cauta astfel sa-si "achizitioneze" placerea, sa-si satisfaca o nevoie sau propriul orgoliu, sa-si alunge mahnirea, sa-si tempereze teama, sa se faleasca, sa se iubeasca pe sine. Sintetic: sa traiasca... emotii. Care vand.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 4 comentarii

Adrian Popescu 03-Sep-2011 23:08:45
Marketing emotional ??? O alta forma de imoralitate , de a obtine ceea ce in mod natural nu poti obtine . Si atunci folosesti tehnici dintr-astea ordinare , josnice . Toti cei care lucreaza in astfel de domenii sint demni de mila si ar trebui sa nu ii bage nimeni in seama ; fac de rusine umanitatea . Pentru domnul Rotariu : va asigur ca stiu ce sa cumpar din multitudinea de mizerii din comertul acesta desantat dar din pacate sint foarte multi care cad ,,prada'' unor astfel de tehnici iar banul lor umfla buzunarele unor nemernici . Eu nu pot fi impasibil la asa ceva , poate dumneavoastra puteti ...
Rotariu 16-Aug-2011 14:44:37
Prietene, nu te ""obliga "" nimeni sa cumperi ce nu doresti.
Este alagerea ta, intotdeauna.
Adrian Popescu 15-Aug-2011 22:31:25
Marketing emotional ??? Asta ii ijuta pe cei ce lucreaza in domeniu sa creeze in mitea oamenilor ideea ca au nevoi noi pentru a se indrepta sa faca cumparaturi de care nu au nevoie ??? Si toate astea pentru ce ? Pentru profitul unor nemernici .
hortensia 15-Aug-2011 11:09:28
Da, e mult adevar in ceea ce spuneti!

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016