Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Va aparea si Coca-Cola 5?

Tags: coca-cola, iphone 5, manipulare, consumerism

Intrebarea este una retorica si este ideea lui Martin Lindstrom, cel care a scris cartea "Trucuri pe care companiile le folosesc sa ne manipuleze mintea si sa ne convinga sa cumparam" (pe scurt, in engleza, Brandwashed). Si asta pentru ca istoria tehnologiei se misca nemilos de repede, fie ca vorbim de becuri, fie de iPhone.
In Ajunul Craciunului lui 1924, un grup de industriasi a convocat o intalnire secreta la Geneva, in Elvetia. Nu a existat o agenda a discutiilor si niciunul dintre cei prezenti nu ar confirma nici astazi ca a participat la vreo intrunire. Umbla insa zvonul ca evenimentul a marcat viitorul consumerismului. Grupul a ajuns cunoscut drept cartelul Phoebus si tema principala pe care a abordat-o a fost becul. Ipoteza este sustinuta de faptul ca au participat reprezentantii tuturor companiilor mari de electricitate: Osram, Philips, Tungsram, General Electric si Compagnie des Lampes.
 
Primul bec electric inventat de Thomas Edison la sfarsitul secolului al 19-lea putea arde o perioada limitata. Evolutia tehnologica a dus la crearea unui bec imbunatatit care poate arde la nesfarsit. O simpla vizita la statia de pompieri din Livermore, California ne poate demonstra ca exista un bec care arde continuu din 1901. 
 
In mod evident, un bec care nu se iroseste nu e o afacere buna, asa ca aceasta intalnire secreta a fost si momentul nasterii produselor a caror linie de destin scrie ca trebuie sa fie depasite de altele noi. Aceasta directie ne-a definit viata direct si indirect.

Daca, de exemplu, cumparam o imprimanta, cel mai probabil aceasta isi va da obstescul sfarsit dupa 100.000 de pagini. Este controlata de un microcip care, daca este “influentat pozitiv" poate sa ajute la tiparirea a inca catorva mii de pagini. Cel mult. Acelasi principiu se aplica in cazul frigiderelor, a aspiratoarelor, masinilor si, bineinteles, al primului iPod care a ajuns pe piata lui 2001. Produsele care functioneaza pe baterii de litiu nu vor rezista pentru totdeauna si necesitatea inlocuirii lor a devenit una dintre rotitele esentiale ale consumerismului fericit.
 
Noile generatii s-au nascut cu un mouse in mana si cu ecranul calculatorului drept fereastra catre lume. Stiu foarte bine ca daca punem un punct aiurea in adresa de mail, mesajul se va intoarce.
 
Pentru copiii zilelor noastre este natural ca Windows 8 sa trebuiasca sa apara, tocmai cand au cumparat Windows 7. Dupa cum noaptea vine dupa zi, la fel si iPhone5 vine dupa iPhone4.
 
De ce nu atunci si Coca-Cola 5.0? 
 
Cei incaruntiti pot sta sa bombane ca "nu se mai fac lucruri ca altadata", dar noile generatii nu au nicio problema cu faptul ca apar versiuni actualizate ale unor produse in cazul carora si versiunile vechi functioneaza. 
 
Am devenit, intr-un fel, robotei setati sa cerem versiunea mai noua, mai subtire si mai buna. Mintea ne lucreaza in acest sens iar generatiile noi se asigura ca acesta este doar inceputul.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 3 comentarii

Mesmero 10-Oct-2011 19:50:05
Articol interesant si deopotriva trist . Imi aduce aminte de o lege a cuiva( acum nu-mi amintesc clar numele persoanei ) care suna ceva de genul " Fiecare generatie trebuie sa isi satisfaca propriile nevoi dar sa lase resursele necesare satisfaceri nevoilor urmatoarelor generatii " . Acum sa va raspund cu o intrebare . - Vor avea din ce trai viitori mei nepoti ?
Adrian Popescu 07-Oct-2011 00:36:58
Vrea cineva dovada mai buna ca lumea e mult prea indobitocita ??? Nu e nevoie sa apara ceea ce scrie in titlu pentru ca sint asa de multi dobitoci care o consuma incit nu mai conteaza cum se cheama . Producatorul conteaza in realizarea profitului pe toti acesti dobitoci .
julien 06-Oct-2011 13:11:14
Interesant articol. Expune doar o idee care da de gandit. Asteptam o continuare, o interpretare mai adanca: argumente pro si contra consumerism, pro si contra vechi versus nou.

Altfel spus, articol v2.0.

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016