Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Damiana Ilinca, social media manager: “Cand nu ai bugete mari pentru alte campanii, comunica smart pe social media”

Tags: continut social media, social media

In social media anului 2022 accentul s-a mutat pe autenticitate, iar in 2023 acesta devine factorul cel mai important in creionarea continutului, alaturi de responsabilitate si transparenta.
Am discutat despre cele mai importante directii in generarea de continut social media autentic, responsabil si transparent anul acesta cu Damiana Ilinca, social media manager in cadrul agentiei de publicitate Sag Media Communications. Agentia consiliaza clienti locali si internationali in comunicarea integrata si inteligenta in online, chiar si fara bugete astronomice, dar cu target-uri precise: genereaza awareness, cat si oportunitati de vanzare.

Sag Media Communications gestioneaza continutul social media pentru clienti internationali cu prezenta in Romania, precum, printre altii, Franke (companie de electrocasnice elvetiana, cu prezenta in tara noastra de 25 de ani), GLAMI (platforma e-commerce de descoperire a modei, prezenta in 14 tari, printre care si in Romania), ScentAir (companie americana cu vechime de 25 de ani, specializata in productia de sisteme de parfumare ambientala), Dajar (grupul polonez nr. 1 din Europa de Sud-Est in productia si distributia de articole pentru casa si gradina).

Experientele multi-senzoriale, pe val in 2023

Scopul postarilor social media multi-senzoriale este de a oferi experiente diferite utilizatorilor, prin integrarea mai multor formate (audio, video si text), pentru un engagement crescut, intr-un singur “livrabil”. 
Tendintele cheie pentru 2023 includ consumatorii care experimenteaza cu crearea si utilizarea avatarurilor, accentul pe realitatea virtuala si augmentata, magazinele virtuale si experientele de tip metavers transpuse si in social media, suportul foto caruia ii poti adauga muzica, video-urile gamificate, design-ul generat de platforme de AI, animatiile 3D (3D stickers), filtrele 3D. 
Focus pe informatiile tip edutainment (educationale, dar si distractive)
Marile companii – si nu numai – isi doresc sa comunice si informatii mai formale prin social media. Cum o faci, fara sa-ti pierzi urmaritorii? Raspunsul este: edutainment.

Reteaua TikTok este cel mai bun exemplu de edutainment - videoclipurile care prezinta fun facts, tutoriale si explicatii au cele mai multe vizualizari - si au devenit continut livrat inteligent si de canale social media ale unor publicatii de stiri, care comunica in mod traditional mai formal. 

In 2023, video-urile parte din acest curent edutainment vor avea tractiune, dar iata ca poti sa imbini mai multe registre prin intermediul lor - si nu doar pe TikTok.

Loialitate pentru veridicitate

Una din platformele cu crestere constanta in 2022, BeReal a oferit utilizatorilor posibilitatea de a se prezenta lumii fara filtre. 
Pe BeReal, utilizatorul are voie sa posteze o singura data pe zi o fotografie facuta in timp real. Scopul e unul simplu: sa captezi un moment autentic din viata, fara filtre si alte artificii. 

Va putea fi folosita aplicatia si de catre companii? Depinde de nisa de activitate, calendarul de continut si diferentiatorii targetati, insa este clar ca autenticitatea continutului va trebui sa fie borna pentru campanii pe BeReal de real impact.

Continut diversificat si nisat

Anul acesta vom asista la o revenire a altor platforme sociale care fie “au fost date uitarii”, fie au fost considerate ”de nisa” in anii pre-pandemici. 

Pinterest, de exemplu, a crescut foarte mult in timpul pandemiei, ajungand la 450 de milioane de utilizatori activi, iar Snapchat e ales din ce in ce mai mult de Gen Z pentru continutul de constientizare, care trateaza teme sociale.

Suport pentru customer service 

Conform unui studiu realizat de Microsoft, 54% dintre participantii la nivel global au reactionat intr-un mod pozitiv fata de companiile ai caror reprezentanti au raspuns diferitelor mesaje primite in social media, iar 61% dintre utilizatori, conform unui sondaj realizat de Twitter, cred ca firmele ar trebui sa recunoasca diferitele momente de criza si sa-si asculte clientii in social media. 

Iata cum se contureaza un calendar de continut distinct pentru dezvoltarea reputatiei unui brand, loializarea clientilor si, da, pentru comunicarea de criza!

In fapt, “asta le recomandam si noi clientilor nostri”, completeaza Damiana Ilinca. “Companiile ar trebui sa analizeze atent feedback-ul clientilor lor pe canalele social media - si nu doar pentru crisis management ori reputation. O comunicare smart, inteligenta pe social media poate face diferenta, mai ales pe segmente de activitate cu o concurenta mai mare ori atunci cand bugetele pentru alte campanii nu sunt mari. Ca o concluzie: oamenii folosesc social media zilnic, isi culeg stirile si informatiile care le creioneaza obiceiuri de consum din social media, iar anul acesta - si nu numai - companiile trebuie sa devina mai creative pentru a ajunge la categoria potrivita de clienti si pentru a identifica, in mod corect, tipul de continut prin care pot iesi in evidenta”.
 



Despre Sag Media Communications


Sag Media Communications a luat fiinta in anul 2011 si ofera servicii de publicitate, comunicare integrata de marketing si digitalizare (website development, digital branding, PR, social media, dezvoltare de continut si campanii online sau omnichannel).
Agentia ii asista pe parteneri in implementarea unor campanii ce genereaza atat brand awareness, cat si conversii, precum si pentru accesul la piete noi, cum sunt, printre altele, Ungaria, Republica Ceha, Portugalia, Elvetia, Germania, Franta, Spania, Portugalia.
Autor: MarketingPortal.ro


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.83 din 5 - 3 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016