Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum sa evitati filtrele spam

Tags: spam, filtre spam, email, email marketing, newsletter

Studiile au aratat ca unul din sase email-uri nu ajung in inbox-ul destinatarului din cauza ca sunt blocate de filtrele spam. Si, suprinzator sau nu, acest lucru nu se datoreaza atat furnizorului de internet, cat expeditorului.
Oricat de grozave ar fi email-urile pe care le trimiteti clientilor, acestea se vor dovedi complet inutile, daca vor fi tratate de sistem ca "junk". Noroc totusi ca sunt cateva metode prin asemenea situatii pot fi evitate:
Creati-va o reputatie buna. Platforme precum Gmail sau Yahoo va evalueaza ca expeditor de email-uri in functie de reputatia domeniului pe care-l detineti si de adresa IP. Puteti verifica cum stati la acest capitol, utilizand site-uri ca senderscore.org.
Daca trimiteti prea des email-uri sau daca foarte putine dintre acestea sunt deschise de catre destinatari, furnizorul de internet le va bloca. Asa ca, pentru a creste rata de expediere a mesajelor, creati-va un istoric bun trimitand doar email-uri solictate si relevante.
Creati-va propria lista de contacte. Achizitionarea unor liste de contacte de-a gata este cea mai buna metoda de a NU avea parte de o rata de expediere satisfacatoare. Asta pentru ca oamenii raspund conform asteptarilor doar atunci cand li se cere permisiunea de a fi parte a unei campanii de marketing prin email. In plus, o lista cumparata va poate afecta intr-o asemenea masura reputatia domeniului incat acesta are toate sansele sa fie blocat de catre provider-ul de internet. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca multe astfel de liste contin "spam traps", acele adrese care genereaza foarte mult spam.
Aveti grija la continut. Atunci cand analizeaza continutul email-ului, filtrele spam vizeaza aspecte precum: frecventa unor cuvinte cu potential de spam (gratuit, bonus etc.), reputatia link-urilor din continutul email-ului, dimensiunea email-ului, imaginile.
Alegeti cu grija ce sa treceti in casuta "From". Yahoo Mail, in special, utilizeaza un algoritm complex pentru a analiza adresele trecute la expeditor, iar una de genul newsletter@charisma.ro poate crea probleme. Optati mai degraba pentru un nume de adresa de expediere neutra, precum suport@charisma.ro.
Solicitati destinatarilor sa va treaca in "lista alba". "Lista alba" (white list) este practic acea agenda de contacte a unui cont de email. Solicitati-le asadar destinatarilor sa salveze in agenda email-ul dumneavoastra. Asa veti fi sigur ca mesajele pe care le trimiteti nu vor fi niciodate tratate ca spam.
Evitati trucurile. De cand se tot lupta cu spam-ul, furnizorii de internet au devenit sensibili la tot felul de artificii utilizate de catre unii sau altii pentru a trece de filtre, asa cum sunt: adaugarea unor caractere suplimentare in titlu (gr@tuit, pre.miu etc.), titluri care incep cu "Re:" sau "Fwd" menite sa sugereze o comunicare anterioara initiata chiar de destinatar, titluri care anunta castigarea unui premiu.
Eliminati cuvintele cu risc ridicat. Folositi cat mai putin posibil cuvinte precum „gratuit”, „premiu”, „bonus” in newsletterele pe care le concepeti. De asemenea, utilizati cu masura semnul exclamarii si cuvintele scrise cu majuscule, mai ales in titlul email-ului.
Fiti constanti. "Ce-i mult strica, iar ce-i putin nu-i bun" spune o vorba. Cu alte cuvine, pastrati un echilibru in ceea ce priveste frecventa de transmitere a email-urilor. Nici nu umpleti inbox-ul destinatarilor cu cate trei email-uri pe zi, dar nici nu trimiteti unul la trei luni. Riscati astfel fie sa ii agasati, fie sa va dea uitarii. Ideal ar fi sa trimiteti cate un email o data pe saptamana sau de doua ori pe luna.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0