Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

9 reguli de eticheta pe care seful nu trebuie sa le incalce

Tags: reguli de eticheta, sef, cod al onoarei, angajati, facebook

Esti sef? Felicitari! Pentru a ramane insa un etalon in randul angajatilor, exista un cod al "onoarei", al unui comportament dezirabil pe care trebuie sa le tii minte si sa le respecti. Da, stim ca e greu sa echilibrezi constanta grija fata de statele de plata cu dorinta de a fi iubit de angajati, dar se poate.
1. Nu sta tot timpul in spatele biroului.

Poti sa ramai la birou cand vorbesti despre bugete, intalniri sau rapoarte. Dar atunci cand abordezi situatii nefamiliare rutinei zilnice (te intalnesti cu un client, iei/dai un interviu), ridica-te in picioare. Daca intampini o persoana si ii dai mana din picioare, dar dai si senzatia de putere, de dominare excesiva. Asa ca poti sa-ti organizezi un spatiu separat, distinct de propriul birou, pentru a continua discutia. 
 
2. Nu te zgarci cu taifasul.
 
Te poti intreba pe cine intereseaza cu adevarat ce se intampla cu vreme, dar aceasta informatie elementara ii ajuta pe angajati sa se conecteze cu dumneavoastra, cu conditia sa respecte factorul CAV (credibilitate, atractivitate, veridicitate).
 
3. Nu folosi limbaj argotic in e-mail-uri. 
 
Clientul care primeste un "LOL" o sa creada ca sunteti o persoana negljenta. Un alt lucru ce trebuie evitat: emoticoanele. Daca esti fericit, spune-o direct. 
 
4. Nu da inapoi de la a face complimente.
 
Unii sefi cred ca feedback-ul pozitiv ii face pe angajati sa devina inerti. Dar lipsa totala a acestora nu-ti va ajuta cu nimic, caci te vei trezi in fata unei turme nemultumite. Gaseste cate un compliment adecvat pentru fiecare in parte.
 
5. Nu face comentarii legate de vestimentatie.
 
De fapt, totul se reduce la modul de exprimare. Daca ti se pare ca cineva arata bine, spine ceva de genul "apreciez pentru aspectul tau constant profesional". Altfel, risti sa pari ca agresezi persoana respectiva. Ne aflam pe un teren minat, asa ca sfatul este ca, in general, sa eviti sa faci astfel de comentarii.
 
6. Nu te imbraca neingrijit.
 
Tu dai tonul stilului la birou. Intreaba-te mai intai ce vei face in ziua respectiva: daca mergi la Tribunal, ia-ti un costum, daca ai o intalnire in vederea initierii unui Internet start-up, un tricou polo cu pantaloni de tercot sunt in regula. Hainele nu trebuie sa fie nici prea largi, nici prea stramte.
 
7. Nu-ti pune angajatii pe lista de prieteni de pe Facebook.
 
Ideea este sa nu le ceri tu prietenia, caci s-ar putea ca angajatii sa se simta oarecum jenati. Daca insa fac ei primul pas, accepta-le invitatia.
 
8. Nu uita de expresia chipului.
 
Ca sef, ti-ai dat seama ce atitudine sa adopti atunci cand negociezi. "Fata de sef" este o abilitate bine cotata. Dar trebuie folosita cu masura, pentru a nu indeparta oamenii. O fata crispata respinge, una ranjita da nastere unei relaxari nedorite. Zambeste cand e necesar.
 
9. Nu initia conversatii langa rezervorul de apa.
 
Un sef barfitor nu este unul de incredere. Nu vorbi prea mult despre viata ta personala si nu-ti intreba angajatii despre situatia lor familiala. 
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 4 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016