Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Top 10 motive pentru care start-up-urile esueaza

Tags: antreprenori, succes, start-up, esec, greseli, competitie, obstacole

Antreprenorii aflati la inceput de drum nu ating intotdeauna succesul dorit. Statisticile indica faptul ca aproximativ 50 la suta dintre toate start-up-uri esueaza in primii cinci ani.
Antreprenorii adevarati nu se lasa insa doborati de un esec, ci il considera pur si simplu un obstacol in drumul lor catre succes. Acestia stiu sa invete din greseli si se folosesc de experienta dobandita pentru a pune in practica idei noi.
 
Daca iti doresti insa sa inveti din experienta altora si sa nu faci aceleasi greseli fatale, evita urmatoarele:
 
1. Lipsa unui plan scris
Nu face greseala de a considera ca planul de afaceri nu este esential. Este important sa iti notezi toate obiectivele si toate planurile pentru a putea intelege cum sa transformi cu adevarat ideile in actiuni.
 
2. Lipsa profitului
Chiar si organizatiile non-profit trebuie sa genereze un anumit profit care sa acopere costurile de operare. Atunci cand un produs sau un serviciu este oferit in mod gratuit sau nu exista niciun fel de profit palpabil, afacerea nu poate supravietui multa vreme.
 
3. Oportunitati de afaceri limitate
Nu toate ideile bune genereaza profit. Doar fiindca cineva crede cu ardoare ca un produs sau un serviciu este spectaculos sau nemaipomenit, nu inseamna ca toti vor vedea acest lucru sau ca produsul respectiv va avea succes. Studiile de piata si parerile expertilor in domeniu nu pot fi inlocuite cu nimic.
 
4. Lipsa executiei
Chiar daca ai o idee „de milioane”, nu inseamna ca aceasta va fi cu adevarat valoroasa. Totul tine de executie. Daca nu iti poti asuma riscuri si nu te simti confortabil sa iei decizii dificile, nu vei reusi in afaceri.
 
5. Prea multa competitie
Nu este deloc bine sa nu ai concurenta, insa nu este indicat nici sa iti alegi un domeniu in care concurenta este acerba. Daca in urma unei cautari pe Google, afli ca exista cel putin 10 – 15 companii care activeaza intr-un anumit domeniu in zona ta, inseamna ca ar trebui sa iti recalculezi pozitia.
 
6. Lipsa proprietatii intelectuale
Daca vrei sa obtii sprijinul investitorilor sau vrei sa ai un avantaj fata de concurenta, va trebui sa respecti drepturile de proprietate intelectuala si sa protejezi secretele firmei.
 
7. O echipa neexperimentata
Investitorii se asteapta ca un startup sa fie condus de oameni cu adevarata experienta in domeniu. Este important sa gasesti un partener de afaceri sau angajati care sa aiba o experienta demonstrabila in domeniul respectiv.
 
8. Subestimarea resurselor necesare
Pentru a avea succes, un start-up are nevoie nu doar de resurse financiare, ci si de contacte importante in industria respectiva si de posibilitati de accesare a canalelor de marketing necesare.
 
9. Lipsa marketingului
O strategie de marketing „din gura in gura” nu este suficienta pentru a-ti face produsul sau brandul sa fie cu adevarat vizibil pe piata. Fara o campanie eficienta si inovativa de marketing desfasurata pe mai multe canale media, start-up-ul nu va avea clienti si, cel mai probabil, va esua.
 
10. Renuntarea cu usurinta
Dintre toate, cea mai frecventa greseala pe care o fac antreprenorii aflati la inceput de drum este renuntarea timpurie. In ciuda obstacolelor intalnite, cei mai mari antreprenori ai tuturor timpurilor au ramas consecventi si si-au urmat visul pana acesta a devenit realitate.

Sursa: Young Entrepreneur
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016