Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Foloseste un heatmap pentru optimizarea site-ului

Tags: heatmap, site, optimizare, crazyegg

Nu cu foarte mult timp in urma incepusem o discutie despre avantajele folosirii unui heatmap pentru site-urile noastre, ca o metoda de optimizare. O astfel de harta se refera, in principal, la actiunile pe care utilizatorii le intreprind atunci cand se afla pe pagina noastra.

Altfel spus, este o reprezentare vizuala care ne ofera informatii precise despre zonele de pe site in care utilizatorii dau click, dar si despre actiunile acestora.

Folosirea unui heatmap duce la rezultate foarte bune pentru un site atunci cand sunt urmarite indeaproape "miscarile online" ale vizitatorilor. Vom observa astfel cu foarte mare usurinta ce elemente din site nu functioneaza si sunt vizitate cel mai putin si le vom putea imbunatati sau inlocui cu altele.

In Google Analytics gasiti informatii similare cu cele pe care le ofera o astfel de harta, metoda de reprezentare folosita de Google facand referire la numarul de click-uri pe anumite zone din site.

Crazyegg ofera posibilitatea implementarii unei astfel de harti in mod gratuit (pentru 30 de zile) si descrie, pe scurt, istoria acestei tehnologii.

Reprezentarile vizuale ale unui heatmap sunt rezultatul unei cercetari de peste 100 de ani. Mai exact, totul porneste din anul 1879 cand omul de stiinta francez, Louis Emile Javal, a descoperit ca oamenii se opresc asupra unor cuvinte si trec mai repede peste altele.

Ulterior, Edmond Huey a construit primul dispozitiv capabil sa urmareasca si sa inregistreze miscarea ochiului in timpul cititului. Aceasta inventie a reprezentat o revolutie in stiinta, insa abia in 1931 Carl, James si Earl Taylor au dezvoltat alte doua instrumente cu aceleasi functii insa mult mai usor de folosit, acestea fiind utilizate in peste 300 de scoli din Statele Unite.

In 1980, astfel de dispozitive erau folosite pentru a vedea daca oamenii citeau sau observau reclamele din reviste.

De la costuri foarte mari ale unor astfel de teste s-a ajuns astazi la posibilitatea folosirii unei harti digitale. Rezultatele apar si dupa doar doua ore de la aplicarea unui heatmap, iar avantajele sunt de necontestat. Orice site poate fi imbunatatit cu usurinta atunci cand se observa foarte usor ce anume nu functioneaza ca la carte sau nu ofera un randament la o cota inalta.

Voi ce parere aveti? Ati folosit deja un heatmap pentru site-ul vostru?



Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0