Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Harry Potter si puterea link-urilor

Tags: linkuri, harry potter, schimb de linkuri, site, motoare de cautare

Inainte de a trece la cateva aspecte esentiale in construirea link-urilor pentru pagina ta, trebuie sa recunosc, in fata voastra si a monitorului, ca nu stiu cum s-a strecurat Harry Potter in titlul acestui articol. Iar acum, iata-l si in primul paragraf. Drept urmare, prin magicul Google, s-ar putea ca multi dintre cei care ajung aici sa il fi cautat, de fapt, pe Harry Potter.
Aceasta ar trebui sa fie insa ultima sa mentionare in text. De ce? Pentru ca nu este relevant. Si pentru ca, uneori, si link-urile pe care le adaugam pe site-urile noastre sunt la fel de irelevante. Sa presupunem ca site-ul tau este despre marketingul online sau despre strategii de SEO. Cineva iti face fie o propunere de link-uri, fie te roaga sa ii mentionezi site-ul intr-un articol pe pagina ta, in schimbul unui articol prin care el te va mentiona pe tine. Pana aici, intelegerea e una minunata. Exceptie face cazul in care celalalt site este despre pitici de gradina. Sau despre orice altceva care nu are niciun fel de legatura cu marketingul. Sau despre Harry Potter. 

Link-urile iti aduc trafic. Iar traficul vine din link-uri puternice care asigura motoarele de cautare precum Google sau Bing ca site-ul tau e unul de incredere. Acesta este si momentul in care cei care mai aveau totusi o speranta ca vom vorbi despre Harry Potter parasesc pagina. Da, vom discuta despre cum sa construim link-uri puternice. Ramane de vazut daca si Harry are un rol in toata povestea.

Fie ca ne place sau nu, motoarele de cautare se "ghideaza" atat de mult dupa link-urile care trimit catre pagina noastra incat a le obtine devine, de multe ori, o provocare destul de mare in aproape orice nisa din online. Dintre nenumaratele metode de a construi link-uri puternice, e de preferat sa le alegem pe cele mai simple, dar in continuare eficiente.

De regula, astfel de link-uri se construiesc prin postarea gratuita a articolelor pe alte site-uri din acelasi domeniu, prin promovarea unor produse sau servicii prin advertoriale si chiar prin identificarea unor link-uri folositoare in listele site-urilor concurente. Astfel de metode necesita insa executarea acestor operatiuni intr-un ritm constant si incep sa aduca rezultate mai slabe odata ce nu le mai aplici.

Tocmai de aceea, unele link-uri sunt mult mai eficiente decat altele. Si, in cele mai multe cazuri, nu tine de strategia pe care o aplici pentru a obtine link-ul, ci de unde vine link-ul respectiv. De exemplu, daca pe site-ul oficial Harry Potter ar exista o trimitere spre aceasta pagina, un val urias de fani ar navali pe Marketing Portal. Si pentru ca tot pomenisem initial de relevanta, imagineaza-ti dezamagirea lor cand vor da peste un site in care se povesteste despre link-uri si in care Harry Potter are doar rolul de momeala ineficienta si, desigur, irelevanta. Asa ca data viitoare cand primesti o propunere de schimb de link-uri cu un site despre inlocuirea instalatiei din baie, iar site-ul tau este despre produsele bio, ii poti da exemplul cu Harry Potter. Sau, desigur, il poti refuza prin traditionalul si salvatorul "Nu".

In consecinta, o alta regula implicita este aceea ca nu conteaza numarul de link-uri, ci calitatea acestora. E astfel de preferat sa avem link-uri puternice si mai putine decat o mie de link-uri pe care le poate duplica oricine. Asadar, iata cum alegem bobul de neghina:

1. Despre relevanta am discutat deja. Lasam deoparte piticii de gradina sau ofertele la spa daca blogul sau site-ul nostru vorbeste despre marketingul viral.

2. Luam insa in calcul forta unei pagini pe care o cuantificam in functie de numarul de link-uri care trimit catre ea. Daca este deja un site cunoscut si cu trafic ridicat, atunci un link dinspre aceasta pagina catre site-ul nostru este cat se poate de valoros.

3. Textul ancora e cel pe care motorul de cautare il cauta si in link, in afara de "interesul" pentru tipul de pagina sau de site. Tasteaza "click here" in Google si vei vedea ca Adobe este listat pe primul loc, in ciuda faptului ca textul cautat nu e in pagina lor.

4. Mai departe, domeniul pe care il alegi trebuie sa aiba inca de la inceput forta. Asta pentru ca acea "putere" se transfera nu doar asupra link-urilor din site-ul tau, ci si asupra oricarei alte pagini individuale care face trimitere catre site-ul propriu.

5. Nici punctul final nu va fi despre Harry Potter, ci despre link-urile externe care au ajuns sa faca mai mult rau decat bine atunci cand se regasesc intr-un numar prea mare in cadrul unui singur site.

Chiar daca aceste sfaturi nu par mina de aur pentru incepatori, cei cu experienta in domeniu stiu ca orice etapa, oricat de mica, joaca rolul ei in dezvoltarea unui blog sau a unui site de succes. E bine sa ne indepartam de ideea mult prea raspandita a schimbului de link-uri care, dupa cum am precizat mai sus, a incetat deja sa mai fie benefic. In final, Harry Potter a jucat un rol doar in exemplul legat de relevanta. Oare cati fani Harry Potter au ramas pana la sfarsitul articolului? Irelevant.
Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0