Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Un bucatar faimos prezinta reteta esecului in afacerile cu restaurante

Tags: afaceri restaurante, antreprenori restaurant, proprietari restaurant, conducere restaurant, infiintare restaurant

Orice persoana care a vizitat mai mult de trei restaurante stie ca aceasta afacere are nevoie de mai mult decat de clasicele retete ale bunicii.
Studiile oamenilor de stiinta arata ca mai mult de 60% dintre afacerile cu restaurante nu supravietuiesc primului an de activitate, in timp ce 80% dintre ele dau faliment in mai putin de cinci ani.

Va intrebati de ce este atat de dificil de mentinut deschis un restaurant si de a-l aduce in topul preferintelor clientilor? In primul rand pentru ca fiecare dintre acestia au gusturi diferite, iar multe dintre preferintele lor se schimba constant, au pretentii mari si au tot dreptul pentru asta.

Celebrul bucatar experimentat Robert Irvine, gazda emisiunii culinare "Restaurant: Imposibil", explica cele mai frecvente trei motive pentru care restaurantele dau faliment:

1. Lipsa de experienta

Cele mai multe afaceri din domeniul culinar esueaza din cauza lipsei de experienta a personalului angajat si pentru ca cei din conducere nu isi dau tot interesul. Cei mai multi proprietari de restaurante nu descopera, ori nu arata interes fata de cererile si pretentiile clientilor lor. Singura conditie pentru a evita falimentul, in afara de pregatirea necesara a personalului, este respectarea dorintelor clientilor! Cum spune o zicala mai veche: "Clientul nostru, stapanul nostru!".  

2. Oameni slab pregatiti in echipa de management

Spre deosebire de alti oameni de afaceri, care se ocupa de gestionarea unui singur grup de oameni, cu un set specific de abilitati si responsabilitati, proprietarii unui restaurant fac mai mult de atat. In timp ce urmaresc activitatea angajatilor acestia trebuie sa acorde o atentie speciala produselor pe care le servesc. De asemenea, pentru ei trebuie sa conteze si modul in care personalul serveste clientii, curatenia din local si amenajarea acestuia in functie de context, explica specialistul.

3. Lipsa cunostintelor de contabilitate

"De fiecare data cand intreb un sef de sala, ospatar sau mai ales pe proprietarul unui restaurant care este pretul pentru doua-trei produse, imi arunca o privire incruntata. In cele mai bune cazuri, nu stiu nici un pret pe de rost. In cele mai rele cazuri, le este greu sa calculeze suma finala. Oricare ar fi raspunsul, lipsa acestor cunostinte nu poate decat sa afecteze succesul unei afaceri", spune maestrul bucatar.


Autor: Ana Tudor


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016