Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa-ti construiesti autenticitatea online

Tags: brand, incredere, informatii, online, social media

Cum putem sa fim siguri ca brandul nostru inspira incredere in mediul online? Nu trebuie sa ne speriem, deoarece exista anumite trucuri pentru a da autenticitate companiei online, de a-i conferi o doza de realism, prin transparenta si onestitate.
Pentru a avea incredere in cineva/ ceva, analizam date elementare care trebuie sa valideze legitimitatea. Cu cat aceasta validare este mai transparenta si mai accesibila, cu atat mai repede vom crede ce ni se spune. Insa increderea inseamna mai mult decat transparenta informatiilor. Se leaga de comportament.
 
Autenticitatea echivaleaza cu aspectul experiential al increderii in mediul online. Ideea este ca oamenii reactioneaza si acorda incredere altor oameni, afaceri si marci care demonstreaza congruenta intre ceea ce spun si ceea ce pun in practica. Ceea ce inseamna ca orice interactiune trebuie sa se faca pe baza onestitatii si transparentei.
 
Ce inseamna asadar strategia de afaceri online? Inc.com propune o lista de verificare a unor elemente de baza prin care sa va asigurati ca autenticitatea intra in pachetul pe care il puneti online:
 
1. Folositi datele reale de contact reale si numele adevarat (sau al unei alte persoane de la compania voastra). Fara pseudonime sau adrese generice. Afacerea n-are nimic de castigat daca se e-mailul incepe cu "info@". Clientii vor sa se conecteze cu o persoana in carne si oase, cu un numar de telefon si o adresa cat se poate de concrete. Puneti o poza, eventual un filmulet. Acelasi lucru este valabil pentru Twitter: folositi o poza reala, nu un avatar sau o imagine anonima. Amplificati vocea marcii prin personalizarea biografiilor online, adaugand detalii si povesti interesante, caci acestea vorbesc despre voi.
 
2. Raspundeti la numarul de telefon pe care l-ati postat pe site. In general, daca oferiti o modalitate prin care puteti fi contactati (prin telefon, e-mail, pagina de Facebook, cont de Twitter), asigurati-va ca exista cineva care sa raspunda. Aceste raspunsuri trebuie sa fie prompte si utile. 
 
3. Respectati intimitatea clientilor si anuntati-i de la bun inceput ce modalitate veti folosi pentru utilizarea informatiilor personale. Cel mai bine este sa aveti o politica in acest sens care sa se traduca in niste termeni si conditii de utilizare postati pe site.
 
4. Scoateti in evidenta aprecierile primite si oferiti explicatii in cazul criticilor. In cazul unor categorii de produse si servicii, cumparatorii sunt atenti la recenzii, inainte de a lua decizia de cumparare. Castigati puncte la autenticitate cand clientii si admiratorii se ocupa de marketing in locul dumneavoastra. Includeti marturii reale, chiar sub forma de filmulete. Recenziile negative trebuie contracarate cu explicatii si chiar scuze.
 
5. Imprieteniti-va cu social media. Pot oamenii sa verifice cu usurinta afirmatiile voastre in ceea ce priveste expertiza pe care o detineti? In special pe pietele business-to-business, este o activitate de rutina sa verifici ce fac cei din domeniu. Echipa voastra de management, oamenii cheie, trebuie sa aiba profiluri complete pe LinkedIn. Scurte biografii ale acestora trebuie sa apara pe site si sa includa suficiente date pentru a le reflecta competenta in domeniu.

 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016