Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Modele de afaceri online de succes

Tags: model de afaceri, succes, imbogatire rapida, facebook, amazon, milionar, afacere online

Multi dintre noi se gandesc ca Internetul este spatiul cel mai bun pentru a aplica o schema de imbogatire rapida. Gaseste un cuvant cheie, scrie un blog, gaseste-ti un site care sa trimita link catre tine si... BUM! esti milionar. Daca asta credeti si dumneavoastra, veti fi dezamagiti. Internetul nu face milionari, ci este doar o unealta, un catalizator.
Este perfect adevarat ca Internetul poate ajuta un vizionar sa devina milionar mult mai repede. Nu trebuie sa fii bogat sau sa te imprumuti de sume mari pentru a porni la drum si ai acces ieftin la audienta globala. In multe cazuri, nici nu trebuie sa te dai peste cap sa faci inventarul sau sa accepti plati prin cardul de credit. Internetul a ucis idea de mijlocitori si costurile unui startup s-au redus drastic, astfel incat oricine stie sa dea clic poate castiga cativa banuti in plus.
 
Averile se fac insa online in acelasi fel in care se fac si offline: cu idei bune, prin planificare si multa munca. Toate acestea sunt componente obligatorii ale unui model solid de afaceri.
 
Ce este un model de afaceri?
 
Un model de afaceri este o proectare a operatiunilor unei afaceri care au in vedere modul de generare al venitului. Pe scurt, un model de afaceri descrie modul in care planifici sa faci bani, de la inceput, pana la sfarsit. Poate fi simplu sau foarte complez si poate include orice de la dezvoltare la implementare la distributie, marketing si vanzari.
 
Modelele de afaceri din lumea offline sunt, de obicei, foarte directe. O cafenea doreste sa faca bani din fierberea si servirea cafelelor impatimitilor de cofeina. O librarie vrea sa faca bani din vinderea cartilor si revistelor cititorilor vorace. Fiecare model in parte se poate complica (o cafenea poate, de exemplu, vinde si briose, iar libraria si DVD-uri), in genere este unul simplu.
 
In lumea online, modelele de afaceri nu sunt chiar atat de transparente. Exista companii ca Facebook care furnizeaza un serviciu complet gratuit si face bani prin vinderea de reclame si bunuri virtuale. Alte companii, ca Amazon, isi fac banii prin vinderea de produse, cam ca magazinele de materiale de constructii. Alte companii castiga in urma abonarilor la propriile site-uri.
 
Si acestea nu sunt singurele exemple. Exista alte nenumarate posibilitati pentru un model de afacere online de succes. Insa, daca vreti sa porniti o afacere online, nu aveti voie sa treceti cu vederea trei modele de mare succes: modelul eficientei, modelul produs si modelul nisa.
 
Modelul eficientei
 
Modelul eficientei se bazeaza integral pe ajutarea oamenilor sa faca ce-si doresc, dar cu mai multa eficienta si usurinta. Acesta este modelul prin care majoritatea antreprenorilor pe Internet si-au construit averile.
 
La mijlocul anilor ‘90, Internetul era un mediu cu totul diferit. Era vazut ca o enciclopedie uriasa, cu formuri, chat-uri, dar fara retele de socializare bien intemeiate. Nu exista Facebook sau Twitter sau Stumbleupon. In mare parte, navigatul pe Internet era o experienta izolata care avea nevoie de ghidaj. Existau ghiduri tiparite care prezentau site-urile grupate pe categorii.
 
Problema cu acestei carti era ca listele prezentate isi pierdeau actualitatea, includeau multe linkuri moarte. Fara a mai spune ca trebuiau si platite.
 
La inceputul anului 1994, Jerry Yang si David Filo au admis ca situatia de mai sus este o problema si au creat un site numit "Ghidul lui Jerry si al lui David catre World Wide Web". Gratuit. La sfarsitul anului, site-ul avea peste un milion de vizitatori si a fost redenumit Yahoo!.
 
Modelul eficientei incepe cu o problema pe care o recunoastem si o resimtim. Puteti face pasul doi, si anume rezolvarea frustratii legate de experienta online. Raspunsul vostru va poate aduce primul milion de euro.
 
Modelul produs
 
Ati vandut ceva pe eBay? Daca da, ati inteles deja idea de baza a modelului produs care se refera in totalitate la a vinde ceva, un produs sau o colectie de produse, produse proprii sau facute de altii.
 
Cel mai vizibil model produs de succes este Amazon.com care aduna produse la mai multi producatori, le baga in propriul sistem si le pune online pentru ca toata lumea sa le cumpere. Contra unei taxe lunare, Amazon ii lasa pe antreprenori sa-si listeze si sa-si vanda produse prin intermediul propriului site.
 
Asadar, te specializezi in ceva ce-ti place si asta se va vedea. Oamenii sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru calitate, daca ajungi sa fii vazut ca un expert in domeniu. Vinde lucruri de care esti cu adevarat interesat, pe care le cunosti. Astfel nu vei da gres.
 
Modelul nisa
 
Modelul nisa este ultimul trend. Afacerile nisa sunt create pentru un grup extrem de specific de oameni, monetizat si apoi extins. Odata ce o afacere de nisa isi gaseste audienta, poate vinde reclame, produse, abonamente sau orice altceva. Acest model se poate suprapune celui al eficientei si al produsului.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 3 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0