Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Mituri despre promovarea brandurilor pe Facebook

Tags: facebook, mit, mituri facebook, promovare facebook

Pare usor sa promovezi o companie pe Facebook, creezi un profil, pui cateva imagini, cateva informatii si incepi sa partajezi continut. Dar aparentele sunt inselatoare. Exista cateva reguli care trebuie urmate pentru a avea succes. Ba mai mult, exista si cateva mituri. Iata-le.
Mitul 1: Mai multe "Like"-uri inseamna angajament
Desi e foarte bine ca brandul sa beneficieze de cat mai multe "like"-uri, in realitate, lucrurile nu sunt atat de simple. Angajamentul real al fanilor nu se castiga usor si nici nu sta in cateva aprecieri razlete. Profilul brandului trebuie sa merite ca cineva sa-si "piarda" timpul urmarindu-i campaniile, lansarile, promotiile. Ideea este ca, in mai putin de un minut, utilizatorul poate da "like" unui brand, sa completeze un formular oarecare si, intre timp,  sa mai arunce un ochi si peste noile fotografii ale prietenilor postate pe Facebook. Deci, important este sa il faci sa revina asupra paginii brandului.
Mitul 2: Un concurs pe Facebook te va face viral
Organizarea unui concurs poate aduce mai multa vizibilitate brandului, o rata crescuta de angajament, mai multi fani. Totusi, daca obiectivul campaniei se rezuma doar la dorinta de a deveni viral, Facebook nu va fi prea incantat de asta. Da, platforma are foarte multe facilitati gratuite, insa cand e vorba despre reclama, aceasta se plateste. Facebook nu-ti va permite sa-ti faci prea multa publicitate prin intermediul unui concurs atragator, cu premii asisderea, pentru ca va dori sa apelezi la optiunile specifice de reclama pe care le pune la dispozitie, care, desigur, se platesc. Nu de putine ori s-a intamplat ca Facebook sa stearga anumite conturi pe motiv ca au incalcat normele de promovare, devenind prea virale.
Mitul 3: Daca fanii iubesc brandul, activitatea lor se va concentra in jurul acestuia
Foarte, foarte putine branduri se bucura de o asemenea apreciere incat fanii lor sa-si petreaca o buna parte din timpul liber pentru a urmari si a genera pe Facebook continut care le privesc. Pentru a-i face totusi sa se concentreze asupra brandului, dati-le de gandit, solicitandu-le idei si opinii in legatura cu anumite produse ori campanii. Ii veti face sa vorbeasca, sa partajeze si este aproape imposibil sa nu va alegeti cu cateva idei stralucite.   
Mitul 4: Cu cat este premiul mai mare, cu atat mai mare va fi si impactul evenimentului
Afirmatia nu este valabila nici in cazul publicitatii pe Facebook si nici in cazul celei traditionale. Banii ar putea fi investiti mai cu folos in reclama efectiva decat intr-un premiu mare, de care sa beneficieze un singur norocos. In principiu, oamenii sunt interesati si se bucura sa castige orice, chiar si nimicuri precum tricouri, pixuri si alte asemenea. Asta se numeste placerea distractiei. Un singur premiu mare nu va atrage prea multi fani, intrucat sunt constienti ca sunt sanse foarte mici sa castige. Daca insa puneti la bataie mai multe premii sau chiar oferiti ceva fiecarui participant, lucrurile se schimba drastic. Foarte important insa este ca premiile sa reprezinte brandul. Cu alte cuvinte, nu oferiti iPad-uri decat daca sunteti Apple.
Mitul 5: Pagina brandului va fi invadata de comentarii negative
Dupa cum in viata reala exista oameni rautaciosi, nepoliticosi si distructivi, asa si pe Facebook. Se prea poate ca pe pagina brandului sa apara mesaje si comentarii negative, ba chiar injurii, dar exista o solutie chiar si pentru asta: moderarea discutiilor. Tot ce nu isi are locul poate fi sters. In cazuri extreme se poate raporta abuzul, iar utilizatorului i se va restrictiona accesul pe pagina.
Mitul 6: Este nevoie de aprobarea Facebook pentru a lansa un concurs
De ceva vreme nu mai este nevoie de aprobarea administratorilor platformei de socializare pentru a lansa un concurs sau o campanie. Nu trebuie decat sa fie respectate regulile de promovare ale Facebook. Incalcarea lor atrage dupa sine inchiderea contului. In plus, Facebook ia foarte in serios reclamatiile privind violarea regulilor sale, asa incat acestea trebuie citite si respectate ca atare.
 
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 2 comentarii

Cristi 26-Sep-2011 18:46:08
Foarte interesant!
Este adevarat ca in Romania a inceput "goana dupa like-uri", prin care comerciantii incearca sa castige cat mai multi fani. Problema este ca acei fani nu sunt fani adevarati ai brandului, in mare parte ei fiind interesati doar de premiul pus in joc si de nimic altceva.
Mihai Ianosi 22-Sep-2011 13:29:51
Foarte interesant articolul. Felicitari !

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0