Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

STUDIU: 9 motive pentru care continutul vostru nu este partajat pe social media

Tags: partajare continut, social media, facebook, twitter, e-mail, consumatori, informatii

Va intrebati de ce nu reusiti sa va strecurati continutul in mijlocul marii de informatii? Ce ziceti daca ati putea intelege de ce audienta partajeaza unele informatii in defavoarea altora? 30 de miliarde de bucati de continut sunt partajate pe Facebook in fiecare luna, inclusiv postari de pe bloguri, link-uri, povesti si albume foto, informeaza socialmediaexaminer.com.
Sunt trei lucruri care trebuie bifate inainte sa se intample acest lucru. In primul rand, oamenii trebuie sa fie expusi continutului pe care doriti sa-l promovati (sa va fie fani pe Facebook sau abonati la contul de Twitter). Apoi, acestia trebuie sa fie la curent cu ce postati, adica sa vada continutul si, in al treilea rand, trebuie sa fie motivati de o idee din continut pe care sa doreasca s-o promoveze.
 
Ziarul New York Times a facut recent un parteneriat cu Latitude Research, pentru a descoperi psihologia partajarii. Pe baza studiului aplicat in cazul a 2.500 de participanti, au ajuns la noua motive pentru care consumatorii nu partajeaza un anumit continut.
 
#1: Consumatorii nu au incredere in voi
 
Cu alte cuvinte, oamenii nu trimit informatia mai departe, daca nu sunt de parere ca brand-ul sau continutul sunt de incredere. Pentru a ajunge la un nivel acceptabil de incredere, deschideti dialoguri publice in care sa nu va fie frica de recenzii negative.
 
#2: Clientilor nu le pasa de brand-ul vostru
 
Doare sa auziti acest lucru, dar consumatorii au memoria scurta si se intreaba "ce semnificatie are acest brand pentru mine si cu ce m-a ajutat in ultima vreme?".
 
Consumatorii vostru cauta informatii de valoare, tranzactii avantajoase si sansa de a se intalni cu persoane cu aceleasi interese. De indata ce nu le mai oferiti aceste lucruri, fanii vi se vor duce in alta parte.
 
Asteptarile consumatorilor trebuie intotdeauan depasite, pentru a-i tine aproape.
 
#3: Postarile voastre sunt plictisitoare
 
Ca exemplu bun, avem campania Volkswagen: filmuletul "Forta" care a castigat si la Cannes este o gluma bazata pe "Razboiul Stelelor" si are peste 41 de milioane de vizualizari. Celelalte filmulete din campanie nu au ajuns nici macar aproape de 1 milion. 
 
Ideea este ca oamenii adora sa partajeze continut umoristic.
 
#4: Oamenilor le pasa mai mult de cauze decat de brand-uri
 
New York Times a descoperit ca este mai probabil ca oamenii sa impartaseasca informatii legate de ceva ce sunt pasionati.
 
Daca suntem foarte sinceri, constientizam faptul ca oamenilor nu le pasa in mod deosebit de ceea ce ar putea face pentru brandul XYZ. Dar multi viseaza sa stopeze foametea mondiala, sa ajute la trecerea legiei adoptiilor etc.
 
Oamenii au astfel senzatia ca participa la ceva grandios, care le depaseste conditia. In aceste conditii, latura umana trebuie sa primeze.
 
#5: Oamenii partajeaza informatii pentru a construi relatii
 
Cercetarile arata ca oamenii valorizeaza relatiile cu alte persoane, nu neaparat si cu brand-uri. Se cauta ideea de comunitate, astfel ca brand-ul vostru poate crea o platforma pentru acea comunitate.
 
Iata cateva concluzii ale studiului New York Times:
 
78% dintre respondenti folosesc link-uri pentru a ramane conectati cu persoane cu care altfel nu ar avea nicio relatie.
 
73% dintre respondenti au declarat ca partajarea continutului ii ajuta pe oameni sa-si descopere interese comune.
 
#6: Consumatorii cauta confirmari
 
Unele lucruri nu se schimba, nici dupa ceterminam liceul. Incercam sa ne construim credibilitate in ochii prietenilor nostri. Vrem sa fim vazuti ca experti in anumite domenii. Online, acest lucru se face prin intermediul continutului pe care-l partajam.
 
68% dintre respondentii participanti la studiul New York Times au spus ca partajeaza continut care functioneaza ca reclama la propria persoana. Vor sa le dea celorlalti o idee mai buna despre cine sunt ei cu adevarat.
 
#7: Oamenii partajeaza pentru a administra informatiile
 
Am auzit cu totii expresia "ganedsc cu voce tare". In zilele noastre, oamenii gandesc cu voce tare pe social media.
 
De fapt, 73% dintre participanti spun ca proceseaza informatia mai bine cand o partajeaza. In plus, 85% au declarat ca citirea raspunsurilor celorlalte persoane ii ajuta sa inteleaga si sa proceseze mai bine informatia.
 
#8: Nu v-ati inteles audienta
 
In marketing exista conceptul de marketing persona care se bazeaza pe intelegerea profilului consumatorului, prin crearea unei imagini detaliate a consumatorului ideal.
 
Studiul New York Times a reliefat sase astfel de profiluri de clienti:
 
1. Altruistii: partajeaza continut doar din dorinta de a fi de ajutor si aspira sa fie considerati drept o sursa de informatii de incredere. Instrumente preferate: Facebook si e-mail.
 
2. Carieristii: persoane cu studii care vor sa obtina recunoastere in cadrul retelelor din care fac parte. Prefera continutul "serios" si profesional. Instrumente preferate: LinkedIn si e-mail.
 
3. Hipsterii: tineri care au trait dintotdeauna in "era informationala". Folosesc Twitter si Facebook pentru a promova continut inovator care sa-i ajute la construirea identitatii lor online. Instrumente preferate: Facebook si Twitter.
 
4. Clientii boomerang: cauta validare si reactia celorlalti, chiar daca este vorba de una  negativa. Instrumente preferate: Facebook, e-mail, Twitter si bloguri.
 
5. Conectorii: privesc partajarea continutului ca un mijloc de a sta conectati cu altii si de a face planuri. Au o atitudine mai relaxata. Instrumente preferate: Facebook si e-mail.
 
6. Selectivii: cantaresc mai bine ce partajeaza si isi personalizeaza continutul, caci asteapta raspuns. Instrument preferat: e-mail.
 
#9: Oamenii sunt "mai personali" pe e-mail
 
Autorii studiului au descoperit ca oamenii nu au abandonat e-mail-ul. De fapt, il folosesc constant, deoarece il considera mai personal. Este astfel indicat sa integrati strategii de e-mail in social media.
 
Idei de final
 
Psihologia partajarii de informatii pe social media are la baza urmatoarele idei:
 
- simplitatea; postarile scurte (80 de cuvinte pe Facebook) sunt cu 27% mai populare decat restul; nivelul scriiturii trebuie mentinut cam la gimnaziu;
 
- trebuie creat un sentiment de urgenta; dati-le oamenilor un motiv sa raspunda instantaneu; daca nu vor actiona imediat, n-o vor face probabil niciodata;
 
- partajarea continutului nu este decat primul pas; ganditi-o ca pe o parte a unei strategii pe termen lung de construire a unei audiente fidelizate.

 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0