Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Twitter ads: Ce sunt ele si cum pot fi de folos companiilor

Tags: twitter, publicitate social media, twitter ads, reclama pe twitter

Desi gandite initial ca platforme "just for fun", site-urile de socializare au devenit un mediu perfect pentru a lansa, consolida si promova branduri. De ce? Din simplul motiv ca aici se aduna oameni, multi oameni, care interactioneaza si fac schimb de informatii, trairi, impresii. Asa incat, in spatiul social media, au aparut servicii specifice de promovare, iar unul dintre ele este Twitter ads.
Dar sa incepem cu inceputul. Ce este Twitter ads? Nimic altceva decat serviciul de promovare al brandurilor oferit de platforma de microblogging Twitter, un serviciu cu trei ramificatii: Promoted Trends, Promoted Accounts si Promoted Tweets.  
Sa le analizam pe rand.
1. Promoted Trends. Reprezinta versiunea publicitara a "trends topics", acea lista existenta pe Twitter care reflecta cele mai discutate subiecte ale momentului. Companiile platesc pentru ca informatiile care le privesc sa apara in aceasta casuta, asigurand astfel vizibilitate maxima brandului. Practic, Promoted Trends reprezinta un mod de a incuraja discutiile legate de un brand pe platforma de microblogging.
De asemenea, acesta optiune permite publicitarilor sa directioneze utilizatorii, printr-un link, catre website-ul companiei si sa atraga astfel mai multi followeri.

Serviciul Promoted Trends este utilizat mai ales pentru lansarea unor produse sau evenimente si poate realiza conexiuni intre un brand si stirile de ultima ora. De exemplu, in timpul uraganului Irene, site-ul myweather.com s-a folosit de acest serviciu pentru a se promova, distribuind informatiile sale odata cu stirile despre uragan.
Coca-Cola este una dintre companiile care se foloseste cu succes de acest serviciu pentru a-si promova produsele sau campaniile. La fel a facut si Al Jazeera, care a beneficiat enorm de pe urma Promoted Trends in timpul revoltelor din Orientul Mijlociu, din primavara acestui an.
2. Promoted Accounts. Este instrumentul cu ajutorul caruia brandurile pot atrage mai multi fani pe Twitter.
Apeland la un algoritm simplu, Twitter face recomandari utilizatorilor de a urmari anumite persoane pe site. Acelasi lucru este valabil si in cazul brandurilor, care pot solicita, contra cost, sa fie incluse in recomandarile Twitter.  

Serviciul este evidentiat pe site prin pagina "Who to follow", fiind mereu la indemana utilizatorilor. In plus, acesta a devenit deja popular prin promovarea unor concursuri care contin indemnuri de genul "Dati retweet si puteti castiga un iPad".
3. Promoted Tweets. Este considerat a fi cel mai puternic instrument de promovare pentru branduri. Nu degeaba reprezentantii Twitter se asteapta ca acesta sa aduca si cele mai mari venituri companiei.
Promoted Tweets sunt de fapt acele mesaje-reclama care apar in trei locuri pe site:
- la rezultatele cautarii dupa anumite cuvinte cheie;
- pe pagina utilizatorilor care urmaresc brandul respectiv;
- dar si pe pagina utilizatorilor care NU urmaresc brandul respectiv.
Aceasta din urma este de altfel ultima "inovatie" a Twitter, despre care se crede ca va genera venituri frumoase. Deocamdata, mesajele-reclama adresate utilizatorilor care nu urmaresc un brand anume sunt trimise pe baza asemanarilor dintre acestia si utilizatorii care urmaresc brandul respectiv. Pe viitor insa, Twitter va putea targeta publicul si in functie de interesele utilizatorilor, audienta si chiar dupa caracteristicile demografice.

Asta inseamna ca, in ceea ce priveste advertisingul, platforma de microblogging va merge pe aceleasi principii ca si televiziunea sau presa scrisa, fiind un suport generator de informatii, stiri, de distractie, dar si de publicitate.  
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016