Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Strategii de utilizare a blogului de business

Tags: blog, business blog, strategii de blog, blog companie

E nevoie de suficient efort pentru a crea si intretine un blog de business. La fel ca si site-ul, blogul constituie intrafata companiei, asa incat modul de abordare al acestuia nu poate fi lasat la voia intamplarii. In aceasta privinta, exista practic mai multe strategii, fiecare cu avantajele si dezavatajele sale. Iata-le:
1. Strategia cu mai multi bloggeri. Presupune, desigur, ca mai multe persoane sa posteze regulat articole si informatii pe blogul companiei.
Avantaje:
- Este foarte des utilizata, intrucat se pliaza foarte bine pe structurile organizationale de tip traditional. De exemplu, responsabilitatea intretinerii blogului poate fi atribuita echipei de PR.
- Poate scoate in evidenta persoanele talentate din organizatie si poate da ocazia experitilor interni de a-si eprima puncte de vedere avizate.
-  Asigura continut relevant, consistent si frecvent.
Dezavantaje:
- Urmarirea si organizarea continutului poate fi dificila.
- Lipsa de flexibilitate si capacitatea de a raspunde oportunitatilor externe, dat fiind faptul ca tot va face parte intr-un amplu plan de comunicare.
- Exista riscul de a nu putea construi o legatura reala intre comunicatori si public, de a crea o comunitate in adevaratul sens al cuvantului.
2. Strategia cu un singur blogger, presupune ca o singura persoana sa reprezinte interfata de comunicare prin intermendiul blogului.
Avantaje:
- Are foarte mare succes atunci cand bloggerul este chiar presedintele companiei, asa cum Bill Marriott este pentru lantul sau hotelier. Pentru asta insa trebuie ca aceasta sa fie un foarte bun comunicator si sa aiba disponibilitatea de a posta frecvent pe blog.
- Este cea mai buna metoda atunci cand vreti sa aduceti brandul mai aproape de consumatori, intrand in dialog direct cu acestia. Oamenii prefera sa interactioneze si sa converseze cu oameni reali, nu cu un blog impersonal, unde autorii nu pot fi identificati cu usurinta.
- Permite conturarea unui singur stil de comunicare, mai facil de identificat si chiar mai apreciat de catre public.     
- Este mai usor de manageriat.
- Ofera mai multa flexibilitate si un raspuns mai rapid in situatii specifice.
Dezavantaje:
- Este riscanta avand in vedere faptul ca persoana responsabila poate parasi oricand compania, lasandu-va descoperiti.
- Limiteaza varietatea abordarilor si stilurilor.
Strategii hibrid precum:
Bloguri multiple. IBM are peste 50 de bloguri unde scriu oameni de stiinta si specialisti recunoscuti in tehnologie. Astfel, se asigura mai multe voci de comunicare, permitand totodata crearea unor legaturi intre bloggeri si publicul lor (si al IBM deopotriva).
Bloguri segmentate. Acestea sunt create in functie de categoriile de public carora se adreseaza produsele companiei (de exemplu: adolescenti, adulti etc) sau sunt structurate tinand cont de domeniile de activitate ale companiei. Un astfel de exemplu este GM, care are bloguri distincte pentru fiecare subdiviziune a sa.   
Bloguri unde scriu consumatorii. Bune exemple in acest sens sunt blogurile celor de la Starbucks sau Fiskars, care le permit, ba chiar le solicita, clientilor sa scrie articole pentru companie.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016