Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

7 greseli de evitat in cadrul unei conversatii

Tags: greseli conversatie, interlocutor, discutie, abilitati de comunicare, greseli de comunicare

Oricine isi poate imbunatati abiitatile de comunicare. Iti prezentam in continuare cateva greseli frecvente pe care multi dintre noi le facem in cadrul unei conversatii, precum si cateva solutii posibile.
1. Nu asculti cu atentie
Majoritatea oamenilor nu asculta niciodata cu atentie. Nu fii si tu unul dintre ei. Nu astepta cu nerabdare sa vina randul tau sa vorbesti, ci asculta cu atentie ce se spune. Atunci cand incepi sa asculti cu adevarat, descoperi multe detalii esentiale pe care nu le-ai fi aflat. Evita intrebarile cu raspuns Da sau Nu, deoarece acestea nu iti vor oferi informatii suplimentare. In schimb, incearca sa dezvolti subiectul initiat de interlocutor.
 
2. Adresezi prea multe intrebari
Daca iti bombardezi interlocutorul cu intrebari, conversatia va semana mai degraba cu un interogatoriu. O alternativa ar fi sa imbini intrebarile si afirmatiile.
 
3. Nu comunici corespunzator
Cel mai important aspect al unei conversatii nu este ceea ce spui, ci felul in care spui lucrurile respective. Limbajul corpului joaca un rol esential in comunicarea eficienta a mesajului. Iata cateva imbunatatiri posibile:
 
- incetineste ritmul. Atunci cand te entuziasmezi, vorbesti din ce in ce mai repede. Insa este posibil ca interlocutorul tau sa nu poata tine pasul cu tine. Incetineste ritmul vorbirii, pentru a putea fi inteles cu usurinta.
- vorbeste mai tare. Nu te sfii sa vorbesti mai tare pentru a fi auzit de intreaga audienta.
- vorbeste cu patos. Nimeni nu te va urmari pana la sfarsit daca vorbesti pe un ton monoton. Vocea ta ar trebui sa reflecte ceea ce simti in momentul respectiv.
- vorbeste mai clar. Nu mormai si nu schimonosi cuvintele.
- fa pauze. Incetinirea ritmului vorbirii si intercalarea unor pauze vor crea mai multa tensiune si suspans. Oamenii vor fi mai atenti la ceea ce le spui.
- ai grija ce exprimi prin limbajul corpului. Este important sa stii ce exprima fiecare gest si miscare pentru a comunica un mesaj cat mai eficient.
 
4. Vrei sa fii mereu in centrul atentiei
Toti cei implicati intr-o discutie ar trebui sa isi poata exprima punctul de vedere fara a fi intrerupti. Nu iti intrerupe interlocutorul pentru a-ti exprima opiniile personale. Gaseste un echilibru intre ascultare si vorbire.
 
5. Trebuie sa ai intotdeauna dreptate
Nimic nu poate fi mai enervant decat cel care are intotdeauna dreptate. Evita certurile si nu incerca sa iti impui punctul de vedere. Nimeni nu va fi impresionat daca tu „castigi” fiecare disputa.
 
6. Esti plictisitor
Nu vorbi 20 de minute in continuu despre noua ta masina sau despre un alt lucru care te intereseaza strict pe tine. Nu iti doresti sa iti plictisesti interlocutorii. Daca observi ca interlocutorii nu mai sunt atenti, schimba imediat subiectul. De asemenea, evita sa te plangi si sa te autocompatimesti. Nimanui nu ii plac victimele si plangaciosii.
 
7. Nu contribui cu nimic
Asculta-i cu atentie pe ceilalti si alatura-te conversatiei. Adreseaza intrebari, impartaseste experiente personale. Daca interlocutorul tau se implica cu adevarat in conversatie, va trebui sa te implici si tu.
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.75 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016