Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cele 6 stiluri de conducere: cand si cum ar trebui implementate

Tags: lider, stiluri de conducere, autoritate, succes, afaceri, manager

Exista sase stiluri de conducere, conform unui studiu realizat de Harvard Business Review. Pentru atingerea succesului, ideal ar fi sa se imbine toate aceste stiluri.
1. Liderul care da tonul ofera si asteapta sa primeasca la randul sau excelenta. Acest stil de conducere poate fi rezumat la fraza "Fa cum fac eu, acum". Stilul este util atunci cand echipa este deja bine instruita si motivata, iar liderul vrea rezultate imediate. Daca este folosit in exces, insa, acest stil poate coplesi angajatii.
 
2. Liderul autoritar isi mobilizeaza echipa in vederea dezvoltarii unei viziuni comune si se concentreaza asupra atingerii obiectivelor. Acest stil de conducere poate fi rezumat la fraz: "Urmeaza-ma". Stilul autoritar este util atunci cand echipa are nevoie de o noua viziune deoarece circumstantele s-au schimbat sau atunci cand nu este necesara o ghidare explicita. Liderii autoritari inspira prin entuziasmul lor si spiritul antreprenorial. Acest stil nu poate fi implementat atunci cand liderul colaboreaza cu o echipa de experti care au mai multe cunostinte decat el.
 
3. Liderul intelegator se straduieste sa creeze legaturi emotionale cu angajatii sai. Acest stil poate fi rezumat la fraza "Oamenii inainte de toate" si functioneaza cel mai bine in perioade de stres, cand echipa are nevoie sa-si reconstruiasca increderea. Acest stil nu trebuie folosit in mod exclusiv deoarece poate da nastere unei performante mediocre din partea angajatilor.
 
4. Liderul indrumator ajuta angajatii sa se dezvolte pentru viitor. Acest stil poate fi rezumat la fraza "Incearca asta" si este util atunci cand liderul doreste sa isi ajute angajatii sa isi dezvolte abilitati personale de durata, care sa le asigure succesul in viata. Este mai putin eficient atunci cand angajatii sunt sfidatori si nu doresc sa se schimbe sau sa invete, sau atunci cand liderul nu este el insusi un bun exemplu.
 
5. Liderul coercitiv solicita supunere imediata. Acest stil poate fi rezumat la fraza "Fa ceea ce iti spun". Este eficient cand compania se afla intr-o perioada extrem de dificila. Acest stil poate fi folosit pentru rezolvarea unei probleme atunci cand toate celelalte metode au dat gres. Cu toate acestea, ar trebui evitat pe cat posibil deoarece are tendinta de a aliena angajatii si de ingradi flexibilitatea si inventivitatea.
 
6. Liderul democratic isi doreste sa se ajunga la un consens de opinii. Acest stil poate fi rezumat la fraza "Ce parere ai despre asta?" si este eficient atunci cand liderul isi doreste ca echipa sa ia o decizie, sa realizeze un plan, sa atinga un obiectiv si are nevoie de idei noi din partea unor colegi capabili. Nu este cel mai potrivit stil de adoptat in situatii de urgenta, cand timpul este pretios sau cand angajatii nu sunt suficient de informati pentru a veni cu idei bune.
 
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016