Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Clientul are intotdeauna dreptate sau... NU

Tags: clientul are intotdeauna dreptate, oameni de afaceri, slogan, calitate

Toata lumea stie ca intotdeauna clientul are dreptate. Dar ce se intampla atunci cand clientii nepotriviti profita de aceasta zicala pentru a face rau firmei si pentru a-si justifica "incalcarile de protocol". Ce facem in aceasta situatie?
Soganul nu mai are valoarea de adevar absolut in zilele noastre. Trebuie sa-l interpretam in sensul ca orice client are dreptul la un punct de vedere pe care compania sa-l aiba in vedere atunci cand isi face planurile de viitor.  
 
Sa fim sinceri, nu multi cred ca toti clientii au dreptate. Ca oameni de afaceri, trebuie sa-i tratam cu respect, pentru a facilita reintoarcerea lor. Sloganul este, in mod obisnuit, folosit de companii pentru:
 
- a-si convinge clientii ca vor obtine servicii de calitate numai si numai la ei;
- a-si convinge clientii sa le ofere servicii de calitate clientilor.
 
Unii clienti folosesc acest slogan pentru a se lupta cu compania, dar, de multe ori, si pentru a face cereri absurde. Cei cu suflet bun se vor abtine, dar cei abuzivi vor incerca sa te manipuleze. 
 
Trebuie sa constientizam ca unii clienti sunt, pur si simplu, nepotriviti pentru afacerea noastra. Desigur, daca un client este extrem de suparat, acesta poate sa ne defaimeze in fel si chip.  Situatia este bine de evitat, mai ales pe online. Dar nu-i putem face pe toti fericiti si, daca vedem o postare negativa, trebuie sa comentam pentru a ne lua apararea. Nu insa pe un ton plangacios.
 
Relatia cu clientii e asemanatoare celei cu proprii copii care, uneori, imping limitele pentru a vedea cat suportam. Asigurati-va ca toata lumea stie de la bun inceput care va sunt politicile legate de preturi, servicii etc. Fiti onesti si sa speram ca veti fi tratati la fel.
 
La ce bun sa ne luptam cu acesti clienti care ne dau atatea bati de cap si care ne fac sa sa ne dam cativa apsi in spate de fiecare data cand suna la birou? Daca se cred superiori, nu trebuie sa lasam capul in jos. Daca un client ne ameninta ca nu va mai apela niciodata la serviciile companiei, nu trebuie sa ne uitam inapoi, mai ales daca avem constiinta curata.
 
Este limpede ca buna ziua: unii clienti nu au dreptate si, daca le sta in fire sa fie artagosi, nu avem nevoie de ei.

 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.81 din 5 - 13 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016