Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cele mai valoroase branduri ale lumii

Tags: brand, top branduri, cele mai valoroase branduri, brand finance

Inima oricarei companii, centrul universului ei este brandul sau, definit ca acel nume ori simbol care o diferentiaza intre toate celelalte. Desi sunt mai de graba imateriale, brandurile au capatat valoare, valoare materializata in bani.
Brand-Finance, o agentie specializata in evaluarea brandurilor, a realizat un top al celor mai valoroase marci ale momentului. Evaluarea are la baza aspecte precum puterea financiara, amenintarile la adresa companiei sau rezistenta si potentialul brandului in raport cu unul dintre competitorii sai directi de pe piata. Iata primele 10 branduri din lume.
10. HSBC – Hongkong and Shanghai Banking Corporation, cea mai mare banca din Europa si a doua ca marime din lume are o istorie de aproape 150 de ani, peste 300.000 de angajati si peste 10.000 de sucursale raspandite pe cinci continente si in 87 de tari. Numara in jur de 100 de milioane de clienti.

Valoarea brandului
: 27,1 miliarde de dolari
Ratingul brandului: AA+
Sediul principal: Marea Britanie

9. AT&T – Este cel mai mare furnizor de telefonie mobila si fixa din SUA. Cu cei peste 96 milioane de clienti, compania ocupa locul 20 la nivel mondial intre cei mai mari operatori de telefonie mobila.
Valoare brandului: 28,35 miliarde de dolari
Raitingul brandului: AA+
Sediul principal: SUA

8. Toyota – Toyota Motor Corporation este coonsiderat a fi cel mai mare producator de automobile din lume, cu un numar de peste 310.000 angajati. Initial, brandul s-a numit Toyoda, insa a fost schimbat in Toyota dupa 10 ani de la infiintare. Asta pentru ca, tradus in limba japoneza, noul nume era asociat cu bunastarea si norocul.  
Valoarea brandului: 28,8 miliarde de dolari
Raitingul brandului: AA+
Sediul principal: Japonia

7. General Electric – Este un concern gigant, ce cuprinde GE Infrastructure, GE Industrial, GE Healthcare, GE Money, GE Commercial Finance si NBC Universal. Bazele companiei au fost puse de insusi Thomas Edison, renumitul inventator al becului cu filament. Compania a ramas in istorie pentru invetii ca aparatele cu raze X, ventilatorul electric, primul frigider etans, aparatele de aer conditionat portabile si ceasul-radio digital.
Valoarea brandului: 29 miliarde de dolari
Raitingul brandului: AA+
Sediul principal: SUA

6. Vodafone – Opereaza in peste 30 de tari si are parteneriate incheiate cu alte 40. Este cea mai mare companie de telecomunicatii din lume in ceea ce priveste veniturile si a doua, dupa China Mobile, in ceea ce priveste utilizatorii, numarul lor depasind 340 de milioane. Numele brandului este dat de asocierea cuvintelor „voice data fone”, menit sa ilustreze serviciile de voce si date pe care le ofera clientilor sai.
Valoarea brandului: 30,7 miliarde de dolari
Raitingul brandului: AAA+
Sediul principal: Marea Britanie

5. Wal-Mart – Ca cifra de afaceri, este cea mai mare companie din domeniul comertului cu amanuntul existenta la nivel mondial. De asemenea, este cea mai mare ca numar de angajati, peste 2 milioane. Are 8.500 de magazine in 15 tari ale lumii. Interesant este faptul ca functioneaza sub 55 de nume diferite (Wellmex in Mexic, Asda in Anglia, Seiyu in Japonia sau Best Price in India). Toate insa se afla sub umbrela Wal-Mart.
Valoarea brandului: 34,9 miliarde de dolari
Raitingul brandului: AAA
Sediul principal: SUA

4. IBM – Numele brandului este de fapt acronimul din engleza al International Business Machines. Detine cele mai multe patente si are 9 laboratoare de cercetare. Angajatii sai, peste 420.000 in 200 de tari, au castigat 5 premii Nobel. Printre inventiile cu care se poate lauda si care i-au scris numele in istorie se numara: ATM-ul, floppy disk-ul, banda magnetica a cardurilor bancare, UPC-ul sau DRAM-ul.  
Valoarea brandului: 34,9 miliarde de dolari
Raitingul brandului: AA+
Sediul principal: SUA

3. Microsoft – Cel mai mare producator de sofware din lume a scris istorie cu sistemul sau de operare MS Windows, pe care il reinventeaza permanent. Microsoft este, de altfel, compania care livreaza cele mai multe sisteme de operare pentru calculatoarele personale.
Valoarea brandului: 39 miliarde de dolari
Raitingul brandului: AAA+
Sediul principal: SUA

2. Apple – Creatorul iPod-ului, a iPhone-ului sau iPad-ului a reusit pentru prima data in istoria sa castige o batalie in razboiul cu Microsoft. Brandul Apple l-a intrecut ca valoare pe cel al concurentului direct, tocmai datorita noilor sale dispozitive mobile. Totusi, nu se stie care-i va fi viitorul, dat fiind faptul ca cel care facea cumva parte integranta din brandul si imaginea Apple, Steve Jobs, a demisionat recent din functia de CEO.
Valoarea brandului: 39,3 miliarde de dolari
Raitingul brandului: AAA
Sediul principal: SUA

1. Google – Infiintat in 1998, este cel mai tanar brand intre cele enumerate mai sus si, cu toate acestea, este de departe cel mai valoros, un brand care a schimbat lumea online pentru totdeauna. Misiunea sa? Sa organizeze informatia lumii si sa o faca accesibila si utila tuturor. Se estimeaza ca Google are un milion de servere in toata lumea si ca proceseaza un miliard de cereri de cautare in fiecare zi.
Valorea brandului: 48,2 miliarde de dolari
Raitingul brandului: AAA+
Sediul principal: SUA

Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016