Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Comportamentul consumatorului: de ce e important in publicitate

Tags: publicitate, reclame, comportament consumator, target, public tinta

Ni se cere sa facem o reclama pentru un anumit produs. Inainte de a ne concentra atentia numai asupra produsului, trebuie sa intelegem comportamentul consumatorului deci al omului care foloseste produsul respectiv si caruia urmeaza sa ne adresam prin reclama pe care o vom crea.


Prin ea vom forma, in acelasi timp, si o imagine a produsului in mintea consumatorului. Va trebui sa intelegem insa care sunt nevoile clientului si ce asteptari spera sa ii fie indeplinite prin achizitionarea si folosirea produsului sau serviciului respectiv.

Informatiile pe care le furnizam trebuie sa fie concise, clare si sa aminteasca de beneficiile produsului. Daca oferim o cantitate prea mare de informatii legate de produs, s-ar putea sa avem in fata un consumator enervat si confuz care renunta sa ne mai achizitioneze produsul deoarece nu mai intelege de ce ar trebui sa-l cumpere si ce ar avea de castigat in urma achizitiei.

Designul si formatul unei reclame tin de targetul pe care il avem in vedere. Este important ca publicul sa se poata regasi cu usurinta in ceea ce ii este prezentat. Va mai amintiti reclama unei companii de telefonie mobila, cea cu tatal si fiul pe o banca si cu acea conversatie moralizatoare?

Ei bine, in acel caz avem doua categorii de persoane, insa doar una dintre acestea reprezinta targetul: se vor recunoaste in acea reclama persoanele cu varste intre 30-45 de ani, atat barbati, cat si femei, cel mai probabil cu venituri medii si peste medie.

In general, reclamele pentru asigurari de viata, asigurari medicale, clinici private etc. sunt realizate intr-un mod care sa sensibilizeze audienta si se adreseaza unui segment matur de indivizi pe un ton serios.

Reclamele sunt conditionate si de locurile in care sunt facute publice. Daca vorbim de reclame TV, acestea vor tine cont de orele de difuzare (ex. daca este o reclama la jucarii sau dulciuri, vom difuza reclama in orele de audienta de varf pentru aceasta categorie de varsta: de regula, dupa-amiaza sau seara, nu foarte tarziu).

Exista multe conditii de care trebuie sa tinem cont atunci cand avem sarcina de a crea o reclama, dar nu trebuie sa uitam ca atentia noastra trebuie sa se indrepte mai mult spre client decat spre produs.

Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0