Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ipocrizie sau bun-simt? Reclama care le spune clientilor sa nu cumpere

Tags: patagonia, reclama, consumism, campanie, mediu, protejare mediu

In ziua in care americanii se calcau in picioare pentru a prinde cele mai bune oferte de Black Friday, pe prima pagina din The New York Times aparea o reclama uluitoare. Patagonia, o companie ce produce si comercializeaza echipamente sportive, facea apel la moderatie, criticand intr-un mod inedit consumismul dus la extrem.
Brandurile se intrec in reclame, oferte si sloganuri pentru a-i determina pe consumatori sa cumpere. Mult, des si constant. Iar de cele mai multe ori ei nu sunt in stare sa le reziste. Asa s-au nascut maratoanele nesfarsite si isteriile la cumparaturi. Si tot asa s-a nascut campania Common Threads Initiative, o propunere indrazneata a brandului Patagonia.  
Common Threads Initiative este practic o campanie de mediu care isi propune sa constientizeze publicul asupra efectelor pe care consumul nesabuit il are asupra naturii, intrucat fiecare produs lansat pe piata este generator de poluare inca de la prima etapa a realizarii sale.
Dar ineditul campaniei nu sta in acest aspect, ci in faptul ca initiatorul ei s-a luat pe sine drept prim exemplu. Drept urmare, pentru unul dintre produsele sale a creat o reclama pe care a scris cu litere de-o schioapa „Nu cumparati aceasta jacheta” si adiacent mesajul „In acest sezon, puneti pret pe valorile care conteaza” sau „Impreuna putem reduce impactul pe care il avem asupra mediului”.



Initiativa este oarecum socanta si ar putea fi banuita de ipocrizie, dat fiind faptul ca insasi compania aduce anumite deservicii naturii, insa promotorii ei au stiut cum sa comunice mesajele campaniei, iar pentru asta au facut apel la sinceritate.
„De fiecare data cand realizam un produs luam ceva de la natura, ceva pe care nu-l mai putem inapoia. Fiecare articol de imbracaminte creat de Patagonia, indiferent ca este realizat din materiale organice sau reciclabile, consuma nenumarate resurse si este generator de poluare (...) Testul de sinceritate (sau ipocrizie) este, in cazul nostru, de a fabrica produse care sa fie utile, multifunctionale, durabile, frumoase fara insa a urma trendul modei. Stim ca nu toate produsele noastre indeplinesc aceste criterii, dar campania pe care am initiat-o ne va servi drept ghid pentru realizarea acestor obiective ”, se arata pe site-ul companiei Patagonia.
Campania si-a propus astfel sa-i determine pe consumatori sa se gandeasca de doua ori inainte sa cumpere un produs. Pentru a reduce impactul asupra mediului este necesar sa se reduca consumul, iar pentru asta trebuie create produse mai bune, mai rezistente si mai putin daunatoare pentru mediu.
Pentru a fi inca mai expliciti, initiatorii campaniei au identificat si metodele prin care se poate reduce consumul, metode care constituie cei 5 piloni ai campaniei si care au luat forma celor 5 indemnuri, a celor 5 „r”:
Reduceti – „Noi fabricam produse care dureaza mai mult timp. Nu cumparati lucruri de care nu aveti nevoie.”
Reparati – „Noi va ajutam sa reparati echipamentul Patagonia care nu mai este conform strandardelor. Veniti sa reparam ceea ce a fost distrus.”
Refolositi – Noi va ajutam sa gasiti o persoana care sa se foloseasca de produsul de care nu mai aveti nevoie. Vindeti-l sau dati-l mai departe.”
Reciclati – „Noi primim si refolosim produsele uzate. Nu le aruncati”.
Reinventati – „Impreuna putem crea o lume in care sa luam de la natura doar ceea ce se poate inlocui.”

Don't Buy This Jacket: Take the Pledge
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0