Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu: Consumatorilor nu le place, de fapt, de Google, Starbucks sau Apple

Tags: marketing, google, apple, valorile consumatorilor, branduri iubite

Un studiu neobisnuit intitulat "Secrets and Lies" (Secrete si minciuni, tr.n.) arata care sunt valorile si punctele de vedre inconstiente ale consumatorilor pe care nu le putem afla in urma sondajelor obisnuite.
Efectuat in luna aprilie a acestui an in randul a 900 de respondenti din Statele Unite, Brazilia si China, sondajul efectuat de Y&R a combinat doua metodologii: cercetarea traditionala care sa dezvaluie ce vor oamenii ca ceilalti sa creada despre ei, dar si intrebari indirecte, asa-numitele asocieri implicite care arata care sunt motivatiile inconstiente, ascunse ale consumatorilor.
 
Iata care este top 5 ale valorilor constiente si inconstiente.
 
Valori constiente globale: 
 
1. Semnificatia vietii.
 
2. Alegerea propriului drum.
 
3. Intr-ajutorare.
 
4. Ecologism.
 
5. Succes.
 
Valori inconstiente globale:
 
1. Implinire sexuala.
 
2. Respect pentru traditie.
 
3. Mentinerea securitatii.
 
4. Ecologism.
 
5. Bogatie.
 
Desi majoritatea respondentilor sustin ca valoarea lor numarul unu este gasirea semnificatiei vietii, inconstient, aceasta este implinirea sexuala. 
 
Top 3 al celor mai putin placute sau placute branduri:
 
Braduri pe care oamenii le urasc cu adevarat
 
AT&T

K-mart
 
Playboy
 
Branduri pe care oamenii le urasc in secret
 
Google 
 
Starbucks
 
Branduri pe care oamenii le plac in secret
 
Target
 
Exxon
 
National Inquirer
 
Branduri pe care oamenii le plac cu adevarat
 
Facebook
 
Amazon
 
Whole Foods
 
Este interesant de urmarit si situatia brandurilor iubite constient si inconstient. Priviti un extras mai jos, unde in stanga avem brandurile pe care le adoram constient si, in dreapta, cele pe care le adorma inconstient. Putem vedea cum multe branduri pe care le percem ca fiind iubite cad in ierarhizarea inconstienta. De exemplu, Google este pe locul al doilea in lista constienta si pe al 14-lea in cea inconstienta.

 
Un nou grup de consumatori
 
In ciuda atitudinilor contradictorii si a conflictului interior de valori pe care majoritatea consumatorilor il adopta, nu toti se streseaza. Din mijlocul lor rasare un nou tip de consumator. Acesta se simte ca pestele in apa in lumea digitala, sfideaza stereotipurile traditionale in culturile lor locale si nu pot fi targetati adecvat de marketingul traditional. 
 
Consumatorul de acest tip poate fi descris prin urmatoarele afirmatii care sunt adevarate in cazul lui in procent de peste 50%:
 
- oamenii trebuie sa se poata casatori, sa poata trai si munci asa cum vor ei – 60,2%
 
- depinde de mine ce vreau in viata – 59,8%
 
- varsta nu ma defineste; nu este un pilon central a ceea ce sunt eu – 55%
 
- identitatea mea – cine sunt eu cu adevarat – este in continua redefinire – 52,6%
 
- succesul se refera la cum te vezi tu, nu la cum te vad altii – 51,3%.
 
Numai 29 dintre acesti consumatori aproba modul in care sunt targetati de marketingul actual. 
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016