Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Romanii si internetul: Cat de mult l-au folosit in 2012

Tags: utilizatori internet, studiu gfk, utilizatori romani, internet in romania

Utilizarea internetului in randul romanilor cu varsta peste 15 ani a fost de 48.7% in 2012, in crestere cu 8.4% fata de anul 2010, arata datele unui studiu privind obiceiurile de utilizare a internetului in Romania, realizat de GfK.
Procentul femeilor care utilizeaza internetul cunoaste o crestere mai mare decat cel al barbatilor. Anul trecut, aproximativ 50% dintre barbati si putin peste 47% dintre femei foloseau internetul, numarul barbatilor inregistrand o crestere cu 7.7% comparativ cu 2010, in vreme ce cel al femeilor a crescut cu 9,3%.

Si mediul rural inregistreaza o dinamica buna, cu o crestere mai mare in 2012 fata de 2010 - cu aproximativ 11% mai multe persoane au apelat la acest canal de comunicare anul trecut, atingand 33% din populatia rurala.

In ceea ce priveste mediul urban, 61% dintre oraseni au utilizat internetul in 2012, in crestere cu 6.7% fata de 2010. Cea mai mare penetrare este in Bucuresti, unde 68% dintre persoanele cu varsta de peste 15 ani acceseaza acest mediu.

Distributia pe varste este net in favoarea tinerilor, aproximativ 83% dintre persoanele cu varsta intre 15-24 ani utilizand internetul, 71% dintre cei intre 25 si 34 ani si 62% dintre cei intre 35 si 44 ani. De remarcat ca utilizarea internetului a crescut cel mai mult in randul persoanelor mature, 35-44 ani (mai mult cu 15% comparativ cu 2010). O crestere semnificativa, de aproximativ 8%, se remarca si pentru intervalul de varsta 45-54 ani.

In ceea ce priveste nivelul de educatie, studiul arata ca 89% dintre persoanele cu educatie superioara si 52% dintre persoanele cu educatie medie sunt utilizatoare de internet.

"Aparitia gadgeturilor, expansiunea furnizorilor de internet, deschiderea consumatorilor care inainte erau reticenti fata de acest mediu de comunicare sunt doar cativa factori care sustin cresterea accelerata a utilizarii internetului. Internautii deja nu mai reprezinta un target de nisa. Multe companii isi regandesc business-ul, construind strategii de abordare a consumatorului digital”, spune Traian Nastase (Online Project Manager GfK Romania).
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016