Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Starbucks sau succesul prin social blogging

Tags: starbucks, social media, retele de socializare, social blogging

Pentru a mentine interesul clientilor fata de un produs sau serviciu, este nevoie sa-i tinem continuu la curent cu ce se intampla si sa folosim, in acest scop, mesaje care trec dincolo de bariera ridicata de omul obisnuit in fata publicitatii.
Ne intoarcem iar si iar la retelele de socializare. Marile corporatii au mirosit oportunitatea. La fel si companiile mai mici. Chiar si consultantii independenti folosesc Twitter, LinkedIn si Facebook pentru a-si promova afacerea. Si asta pentru ca este o modalitate excelenta de a-i vorbi lumii despre ceea ce avem de oferit. Putem obtine notorietate, atrage loialitate si fideliza clienti.
 
Din ce in ce mai multe companii exploreaza acum o noua frontiera: dupa retelele de socializare si weblogging vine social blogging. Definitia pe Wikipedia spune ca acest construct este o metoda de comunicare pentru oamenii carora le place sa se informeze reciproc cu privire la activitatile lor zilnice si sa impartaseasca puncte comune de interes. Cum se face asta: actualizari continue care, adeseori, includ text, poze, secvente audio sau video.
 
Toti cei care detin o afacere, fie ca este vorba despre start-up-uri sau companii mature, cauta modalitati de promovare care sa fie eficiente din punctul de vedere al costurilor. Social media, fie ca vorbim de weblogging, microblogging (adica, Twitter) sau actualizari ale starii, inseamna un alt tip de marketing. Au in vedere generarea interesului si informarea. Un social blog este o combinatie de microbloguri si actualizari de stare. Utilizatorii posteaza continut, cum ar fi propozitii scurte, imagini sau link-uri catre filmulete, pentru grupuri mari de prieteni, followeri si colegi. Ca si in cazul weblogging-ului traditional, utilizatorii pot scrie mesaje pe teme care variza de la "ce fac acum" la cele deja clasice, ca "unde e cea mai buna pizza". Aceste mesaje pot fi transmise prin postari, mesaje prin telefon sau e-mail.
 
Starbucks Corporation este un gigant social media cand vine vorba de implicare, gestionand bloguri, avand pagina pe Facebook, cont de Twitter si intrand mereu pe forumuri. Cand elegantul lant de cafenele cu sediul al Seattle a observat ca vanzarile stagneaza si competitia devine alerta, a trebuit sa gaseasca metode pentru a-si consolida si extinde controlul asupra pietei. In 2009, Starbucks a lansat un website-blog interactiv, MyStarbucksIdea. Desi unii analisti nu au crezut ca site-ul va merge, acesta a avut peste 100.000 de vizitatori in prima saptamana. Site-ul le permite doritorilor sa propuna idei de bauturi, gustari, forme de impachetare si chiar arhitectura a magazinelor. Sugestiile sunt votate in cadrul comunitatii consumatorilor Starbucks, cele care primesc cele mai multe voturi fiind pus in practica. 
 
Starbucks a mers chiar si mai departe si a creat blogul "Ideas in Action" (Idei in actiune, n.r.), un blog care le ofera utilizatorilor actualizari continue privind aplicarea schimbarilor sugerate. Starbucks nu numai ca spune care sunt noutatile, dar isi anunta publicul si in privinta mutarilor companiei in functie de dorinta clientilor. Cu alte cuvinte: ati cerut, noi rezolvam. 
 
Si contul de Twitter al companiei este diferit: nu vorbeste doar de oferte. @Starbucks partajeaza informatii despre evenimente interesante, muzica. Nu mai vorbim despre un monolog, caci cei care urmaresc contul sunt atrasi in conversatie.


 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0