Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Top Social Brands 2012: Cele mai active branduri pe retelele sociale din Romania

Tags: top social brands. clasament branduri, social media, romania, revista biz

In timp ce unele branduri cu renume pe meleagurile autohtone nu au facut inca cunostinta cu Facebook, Twitter sau YouTube, exista in schimb altele pentru care social media a devenit unul dintre principalele canale de comunicare cu consumatorii. Activitatea lor intensa in acest mediu online le-a adus nu doar mai multa vizibilitate, ci si un loc in Top Social Brands.
Top Social Brands este clasamentul celor mai active 50 de branduri in social media ce s-au remarcat pe parcursul anului precedent prin campanii care au integrat in mixul de comunicare cele mai de impact strategii de social media. Clasamentul pe 2012 a fost intocmit pe baza rezultatelor inregistrate de branduri in trei clasamente preliminare: topul realizat de revista Biz – 45%, topul rezultat in urma voturilor exprimate de un grup de specialisti online – 35% si topul mentiunilor pe ZeList – 20%.

Asa se face ca pentru al patrulea an consecutiv, Vodafone se mentine in pozitia de lider in clasamentul celor mai active branduri in social media, urmat de Petrom si Pepsi.

Un salt spectaculos in clasament a avut Danone, care a urcat de pe 25 (în clasamentul de anul trecut) pe locul 5. Ocupantul locului 4 este Orange, care a crescut trei pozitii fata de anul trecut. De asemenea,  Heineken a urcat de pe pozitia 16 pe locul 7, iar Rom Autentic a urcat de pe 21 pe 12 datorita buzz-ului creat de campania “Romanii sunt destepti”.

Desi este prima companie din Romania care a lansat propria retea de socializare Avon Connects, brandul de cosmetice Avon a coborat 5 pozitii.Avon ajungand in pe locul10. Tot la capitolul scaderi este si Microsoft, care a coborat de pe locul 3 pe 16. Nici brandul Dacia nu sta mai bine, acesta coborand de pe locul 12 pe 28. Cosmote a facut si el un salt inapoi de pe 15 pe 21, iar LG, din top 10 a juns pe locul 20.
 
Iata insa cum arata Top 10 cele mai active branduri in social media din Romania:
 
1. Vodafone - A derulat campanii pe bloguri, Twitter (Vodafonebuzz) si pe doua pagini de Facebook (Vodafonero si Fundatiavodafone). In plus, are profil actualizat pe Wikipedia in romana si engleza, cont pe Flickr (vodafonebuzz) si canal pe YouTube (vodafonebuzz). Are unul dintre primele conturi pe Pinterest din Romania.
 
2. Petrom - Administreaza doua bloguri de brand (Redescoperaromania.ro, Taraluiandrei.ro), doua conturi de Twitter (Petromro si Taraluiandrei) si paginile de Facebook PetromRo si Tara lui Andrei. Are pagina de Facebook, cont de Twitter, profil actualizat pe Wikipedia, cont pe Flickr, canal de Youtube. A susinut numeroase evenimente dedicate blogosferei, printre care “Redescopera Romania”, “Zbor peste Transilvania”, “Redescopera Romania pe doua roti”. De altfel, “Redescopera Romania” a fost cea mai premiata campanie online in 2011 si este
considerata campania cu cea mai buna utilizare a mijloacelor social media din Romania.

3. Pepsi - Are cont pe Twitter, @PepsiRomania, si pagina de Facebook cu peste 400.000 de fani, unde pe parcursul anului trecut au fost derulate mai multe campanii de impact (Pepsi Twist New Look, Pepsi Vintage, Pepsi Refresh). Pepsi Romania are canal dedicat pe YouTube.
 
4. Orange -  S-a remarcat anul trecut prin campaniile „The Goodies Hunt”,“Wi-Fi gratuit in Centrul Vechi din Bucuresti”, “Scrie pe cer”, “Nelimiteaza-te.ro”, “AR Drone”. Prin intermediul contului de Twitter, @orange_helper, s-a desfasurat campania pentru promovarea concursului Windows Phone (martie 2011). Campaniile pe Facebook au fost: “X Factor – ghiceste cine intra la duel” (decembrie 2011), “HTC ChaCha” (mai 2011). Pe pagina de Facebook exista un tab dedicat de asistenta (Orange Help). Prin conturile dedicate Orange Helper, reprezentantii Orange le raspund utilizatorilor inregistrati pe softpedia.com si tpu.ro.
 
5. Danone -  A dezvoltat campanii pe bloguri pentru brandurile Activia, Nutriday, Cremosso, Actimel, pagini pe Facebook pentru fiecare dintre acestea, cat si pentru “Cupa Hagi Danone” si “Zambet pentru Viitor”. Pentru fiecare pagina de Facebook din portofoliul Danone au fost rulate campanii constand in premii, quiz-uri, aplicatii si social ads. A organizat campanii de promovare pe Twitter, iar pentru “Cupa Hagi Danone” si Cremosso a fost creat cate un canal pe YouTube.
 
6. Nokia – A dezvoltat mai multe campanii care au implicat bloggeri (“Nokia Qt Developers - 36.40.3.11”, sesiunea de MobileBlogging cu Nokia E7 la NetCamp 2011 si Scoala de blogging Nokia), dar si campanii pe Facebook. A avut 5 spoturi virale, respectiv 5 clipuri filmate cu Nokia N8. Are canal pe YouTube si profil actualizat pe Wikipedia.La capitolul proiecte speciale se inscriu: Nokia Shoot ‘n' Ride si Balkan Dirt Masters.
 
7. Heineken - Campania globala “Sunrise belongs to moderate drinkers”, lansata cu ocazia sarbatorilor de iarna din 2011, a cuprins si o componenta de social media.Una dintre cele mai ample actiuni de promovare derulate de Heineken anul trecut a fost “Tabara de reformare Heineken”. La inceputul lui 2012 a fost derulata campania “Most dateable bloggers”, la care au fost inscrisi 17 bloggeri. Prin intermediul unei aplicatii de Facebook, utilizatorii au fost incurajati sa voteze bloggerul pe care-l considerau cel mai “dateable”.
 
8. BCR - Printre campaniile derulate pe bloguri se numara: “Economisire”, “Creditul de refinantare BCR” (prin Blogal Initiative), “Creditul Divers BCR”, lansarea portalului Club Antreprenori, Creditul Smart BCR, Crediteria BCR. La capitolul campanii pe Facebook se inscriu: “Summer Job la BCR” - o aplicatie Facebook pentru promovarea programului de internship platit si “Cel mai mare brad de sarbatori” – aplicatie care a atras aproape 20.000 de fani noi. In afara de pagina de Facebook (BCRRomania), BCR are cont pe Twitter (infoBCR), profil actualizat pe Wikipedia, canal pe YouTube, un site de user-generated content si a participat in calitate de sponsor la mai multe evenimente dedicate blogosferei.
 
9. Ford - Pe pagina de Facebook FordRomania au fost derulate mai multe campanii, printre care: campania de test drive pentru C-MAX (februarie 2011), campania de test drive pentru noul Ford Focus (aprilie – iunie 2011), campania de lansare pentru noul Ford Fiesta (octombrie– decembrie 2011), campania de Craciun “Colinda-ti prietenii (decembrie 2011– ianuarie 2012). In aprilie – mai 2011, lansarea noului Ford Focus a fost promovata in blogosfera prin intermediul bloggerilor Cristian Manafu, Cristina Bazavan, Zoly Toth si Horia Brenciu. Cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt a fost derulata o campanie pe bloguri. Are profil pe Wikipedia si cont pe YouTube. Campania “Ford. Provocari in viata reala” este sustinuta de un spot TV similar cu cel din online (pentru promovarea Active Park Assist).

10. Avon - Este una dintre primele companii din Romania care au pasit in lumea digitala, dar si in social media. In 2002 era lansat site-ul avoncosmetics.ro, iar in 2008 aparea blogul de companie avonspaceblog.ro, premiat cu locul II la Roblogfest 2011 in categoria “Cel mai bun blog de companie”. De asemenea, din 2009 sunt deschise birourile virtuale pe Facebook, Twitter, Flickr si YouTube. Avon Connects, prima retea sociala dezvoltata de o companie in Romania, ajunsa in prezent la peste 80.000 de membri, a fost premiata la Webstock 2011 pentru Viral Street Karaoke, Proiecte speciale si Social Networking. Brandul este activ in social media prin implicarea
bloggerilor in campanii, comunicare directa cu bloggerii, cont si campanii pe Twitter si Facebook, cont pe Flickr, canal pe YouTube.
 
Intregul clasament poate fi vizualizat aici.
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Ultimele comentarii

0